رسانه کلیک – به نظر می رسد حجم معاملات بیت کوین و دیگر ارزها، پس از رکودی که در نیمه دوم سال 2018 پشت سر گذاشت، حال دوباره روند رو به رشدی به خود گرفته است.

حجم معاملات بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال، روز جمعه گذشته به 11 میلیارد دلار رسید؛ این رقم از 25 آوریل گذشته، بیشترین میزان از حجم معاملات روزانه در این بازار است. حال به نظر می رسد که در هفته های آتی، رکود بازار ارزهای دیجیتال را نیز پشت سر خواهیم گذاشت و بایستی منتظر روند رو به رشد این بازار باشیم.

این اتفاق پس از گذشت یک سال با یک تفاوت بزرگ رخ داده است؛ بیت کوین در آوریل 2018 با قیمت 8845 دلار معامله می شد، در حالی که این ارز در حال حاضر 4000 دلار ارزش دارد. از این رو، رشد حجم معاملات روزانه و رسیدن آن به بالاترین میزان در یک سال اخیر نشان می دهد که سرمایه گذاران بار دیگر به این بازار اعتماد کرده اند.



وب‌سایت CoinDesk در مقاله ای که اخیرا منتشر کرده، به این موضوع اشاره کرده است که قیمت بیت کوین و حجم معاملات روزانه آن وابسته به یکدیگر هستند. در طول روند رو به رشد بازار، حجم معاملات نیز به همراه آن افزایش می یابد، در طی روند منفی و رکورد بازار نیز کم می شود. این موضوع در دیگر ارزهای دیجیتال همچون لایت کوین نیز قابل مشاهده است.


زمانی که بیت کوین 6385 دلار قیمت داشت، حجم معاملات روزانه این ارز 3.7 میلیارد دلار بود. حال، حجم معاملات این ارز با ارزش 4000 دلار، به بیش از دو برابر رسیده است.

بنا بر گفته های Sam Ouimet، لایت کوین نیز چنین مسیری را داشته است. زمانی که این ارز 50 دلار قیمت داشت، حجم معاملات روزانه آن 300 تا 600 میلیون دلار بود. در حال حاضر این ارز با قیمت 60 دلار معامله می شود و حجم معاملاتش حدود 1.64 میلیارد دلار است. در حال حاضر لایت کوین با مسیر خوبی که پشت سر گذاشته، به عنوان چهارمین ارز برتر شناخته می شود.


منابع:

Use The Bitcoin

سایت کلیک

سایت قطره