ساعاتی قبل بیت کوین با شکستن حمایت اساسی خود، بیش از هزار دلار کاهش یافت و به قیمت زیر 9,000 دلار سقوط کرد. ارز دیجیتال شماره یک بازار که طی سه ماه گذشته با تشکیل الگوی مثلث نزولی نظرات متفاوت تحلیلگران را به خود جلب کرده بود، در نهایت با شکستن خط حمایت الگوی مثلث به سمت سطوح پایین‌تر ریزش کرد.

شکسته شدن حمایت اساسی بیت کوین که موجب به راه افتادن حمام خون شد، با فعال کردن سفارش‌های فروش سبب ریزش شدید 1000 دلاری بیت کوین طی ساعات گذشته شد. در حال حاضر بیت کوین در محدوده قیمتی 8600 دلار خرید و فروش می‌شود.

 

 

آلت کوین‌ها نیز کاهش‌های شدیدی را تجربه کردند، به طوریکه اتریوم با 18 درصد کاهش به محدوده 169 دلار و ریپل با 16 درصد افت قیمت به سطح 0.23 دلار سقوط کرد.

این ریزش شدید در حالی اتفاق افتاد که روز گذشته پلتفرم بکت به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد. این در حالی بود که بسیاری از تحلیلگران که به بکت به عنوان عاملی مثبت برای قیمت بیت کوین اشاره می‌کردند. این اتفاق می‌تواند یادآوری از راه‌اندازی قراردادهای آتی CME و CBOE در دسامبر 2017 باشد که همزمان با آن، کاهش شدید قیمت بیت کوین نیز آغاز شد.

با این حال عده‌ای از تحلیلگران تکنیکال با هشدار وضعیت فعلی بیت کوین و اشاره به الگوی مثلث نزولی که آخرین بار در سال 2018 به شکسته شدن حمایت 6000 دلار منجر شد، یک ریزش قریب الوقوع را پیش‌بینی کرده بودند.

 

منبع: ارز دیجیتال