گلدمن ساکس

 

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، به‌تازگی نتایج یک نظرسنجی در ارتباط با بیت کوین و دارایی‌های دیجیتال را منتشر کرده است که نشان از ذهنیت صعودی معامله‌گران دارد.

به گزارش «The Block»، این شرکت مستقر در نیویورک که در بازارهای حوزه فعالیت خودش کسب‌وکار دارایی‌های دیجیتال را اداره می‌کند، فقط از ۲۸۰ مشتری درباره موضوع دارایی‌های دیجیتال نظرسنجی کرد. طبق نتایج نظرسنجی که مکس میلتون (Max Milton) آن را منتشر کرد، ۴۰ درصد از مشتریان این شرکت در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

داده‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۶۰ درصد از این افراد انتظار دارند دارایی‌های دیجیتال آنها در ۱ الی ۲ سال آینده افزایش یابد. ۲۰ درصد از شرکت‌کنندگان هم اعلام کردند که فکر می‌کنند قیمت بیت کوین در ۱ سال آینده به ۱۰۰,۰۰۰ دلار برسد.

طبق گزارش‌ها، به نظر می‌رسد که گلدمن ساکس قصد دارد دوباره فعالیت بخش معاملات بیت کوین خود را از سر بگیرد. این در حالی است که قیمت بیت کوین چندی پیش از مرز ۵۰,۰۰۰ دلار عبور کرد. بخش معاملات بیت کوین گلدمن ساکس در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان پلتفرمی برای تسویه قراردادهای آتی بیت کوین ایجاد شد. در این بخش تسویه‌ها به‌صورت نقدی انجام می‌گیرد. این شرکت کمی بعد فعالیت این بخش معاملاتی را متوقف کرد.

منابع نزدیک به گلدمن ساکس اعلام کردند که این شرکت اواسط ماه مارس (فروردین) فعالیت بخش معاملات بیت کوین را بار دیگر آغاز می‌کند. گفته می‌شود حداقل در ابتدا تسویه‌های این بخش به‌صورت فیات باشد. معاملات مشتقه با پشتوانه دارایی و بررسی امکان استفاده از خدمات امانتداری (کاستودی) بیت کوین از جمله اهداف اولیه بخش معاملات بیت کوین گلدمن ساکس است.

 

منبع: ارز دیجیتال