کسب درآمد از بازی در سال 2020

 

اقتصاد اوقات فراغت تجسمی از این رویاست که روزی همگی بتوانیم از بازی کردن کسب درآمد کنیم. در حالی که اکنون افراد زیادی در جهان از معضل بیکاری رنج می‌برند، بازی‌ها می‌توانند اقتصاد جدیدی ایجاد کنند و به مردم در کسب درآمد کمک کنند.

از جمله افرادی که امروزه از بازی‌ها کسب درامد می‌کنند، می‌توان به ورزشکاران، افراد تاثیرگذار، دارندگان کانال یوتیوب و غیره اشاره کرد. امروزه بازی‌های زیادی بر بستر بلاک چین  انجام می‌شود و از ارز‌های دیجیتال در این بازی‌ها استفاده می‌شود.

بسیاری از مشاغلی که امروزه در حیطه بازی وجود دارند، یک دهه قبل موجود نبودند. این بازی‌ها می‌توانند تاثیرات مثبتی بر زندگی جوانانی داشته باشند که در فقر و بی‌خانمانی به سر می‌برند.

حال سوال بزرگی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا شرکت‌های بازی محصولاتی را ایجاد می‌کنند که تنها مورد استفاده افراد مشهور نباشد و همه بتوانند از آن کسب درآمد کنند؟

جان لیندن (John Linden) یکی از کارمندان کهنه‌کار شرکت Seismic Games است که در سال ۲۰۱۸ شرکت Mythical Games را راه‌اندازی کرد. این شرکت در نوامبر همان سال ۱۹ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرد. ایده این شرکت این است که بازیکنان را از طریق مالکیت دیجیتال موفق به کسب درآمد کند.

لیندن ابراز داشته که واقعا افراد می‌توانند از بازی کسب درآمد کنند. او خاطرنشان می‌کند که در دهه گذشته افراد زیادی این کار را انجام داده‌اند، ولی چنین کاری هنوز مورد توجه عموم و پذیرش عام قرار نگرفته است.

او تیمی با تجربه را دور خود جمع کرده است و ایده او نیز مبتنی بر اقتصاد دارایی‌های بازیکنان است. او معتقد است که افراد بیشتری می‌توانند از صنعت بازی که امروزه یک صنعت ۱۵۰ میلیارد دلاری است، کسب درآمد کنند.


بحران کرونا ضرورت کسب درآمد از اقتصاد اوقات فراغت را نشان می‌دهد

 

درآمد از بازی

 

لیندن معتقد است که بازی کردن در حین بحران کرونا افزایش یافته است و این امر می‌تواند پذیرش صنعت بازی را تسریع کند. او معتقد است که در اثر این تغییر اقتصاد دو الگو ایجاد خواهد شد.

یکی از این دو الگو، الگوی تریدر (trader) است و چنین افرادی اقدام به خرید دارایی‌ها و نگهداری آنها می‌کنند و زمانی که ارزش آنها بالا رفت، اقدام به فروش کرده و کسب درآمد می‌کنند. الگوی دیگری که ایجاد خواهد شد، الگوی کارآفرین بازی است که این افراد زمینه استعداد خود را شناسایی کرده و جنبه مالی برای آن در نظر می‌گیرند.

اگر امروزه به صنعت پخش برنامه توجه کنید، متوجه می‌شوید که صنعتی بسیار پردرآمد است. این صنعت جداگانه‌ای است که در واقع می‌توان گفت زیرمجموعه‌ای از صنعت بازی است.

لیندن به این موضوع اشاره می‌کند که امروزه بازی‌هایی وجود دارند که کاربران میلیونی دارند و خاطرنشان می‌کند که استفاده از هنرمندان برجسته در بازی‌ها می‌تواند بسیار تاثیر‌گذار باشد و کاربران زیادی را جذب کند. او همچنین به تحسین تیم 100 Thieves می‌پردازد و از کسب درآمد و تراکنش‌های زیاد آنها در بازار غیر رسمی ای بی (eBay) سخن می‌گوید.

Mythical Games در حال کار بر روی یک راه‌حل متن باز با نام Goods برای ایجاد معیار برای درست کردن، مدیریت و توزیع دارایی‌های بازی با استفاده از فناوری بلاک چین است.

بلاک چین یک فناوری شفافف غیر متمرکز و ایمن است. این فناوری پیگیری تراکنش‌ها و بازدید امور را آسان‌تر می‌کند. Mythical Games توانسته Blankos را ایجاد کند که یک جهان سند باکس (Sandbox) است و افراد می‌توانند با استفاده از آن به ایجاد سرگرمی‌های خود در بازی بپردازند.

بازیکنان این بازی‌ها می‌توانند چیز‌هایی را که ایجاد کرده‌اند به بازیکنان دیگر بفروشند و این بازیکنان جدید نیز می‌توانند گزینه‌هایی را به آنها اضافه کرده و باز اقدام به فروش و کسب درآمد کنند. حقوق و پاداش ایجاد کننده اولیه در این فرآیند محفوظ خواهد بود و هر زمانی که فروش صورت گیرد، ایجاد کننده اولیه درصدی سود را به خود اختصاص خواهد داد. این درست مانند برنامه‌های وفاداری هواپیمایی‌هاست که برای مشتریان ارائه داده می‌شود.

لیندن ابراز می‌دارد که مردم می‌توانند قوانین و الگو‌های جدید خود را وارد جهان بازی کنند. آنها می‌توانند با استفاده از این دارایی‌ها به کسب درآمد دراز مدت بپردازند. این چیزی است که هدف افرادی مثل لیندن است و او و امثال او می‌خواهند که سهامداران بیشتری را وارد صنعت بازی کنند.

 

منابع:

Venturebeat

میهن بلاک چین