شاید از اولین سوال هایی که به ذهن کسانی که وارد این سایت می شوند یا به طور کلی وارد سایت هایی که در مورد ارزهای دیجیتال می باشد، می آید این باشد که جمع کردن ارزهای دیجیتال چه فایده ای دارد؟ این سوال به خصوص در مورد شیوه جمع کردن بیت کوین از سایت های فاست و یا همان سایت هایی مانند سایت های معرفی شده در اینجا که ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین را به صورت رایگان و در قبال کارهای ساده مانند کلیک کردن به کاربر پرداخت می کنند، مطرح می شود و از آنجایی که این سایت ها مبلغ کمی برای این کار پرداخت می کنند این مورد بیشتر در ذهن خواننده پیش می آید که این کار به عملش نمی ارزد. در این مقاله به این مسئله خواهیم پرداخت. ابتدا باید سوال را این طور مطرح کرد تا درک روشنی برای خواننده ایجاد شود:

و آن اینکه اصولا جمع کردن ارزهای دیجیتال از طریق سایت های کسب بیت کوین رایگان که مبلغ کمی را به ازای وقتی که برای آن می گزاریم، پرداخت می کنند، به صرفه است یاخیر و اینکه چرا باید برای آن وقت گذاشت، در حالی که در پایان مبلغ ناچیزی دست ما را می گیرد.

این سوال را پاسخ می دهیم تا ببینیم چرا اساسا باید این کار را انجام دهیم و وقت خود را صرف این کار بیهوده کنیم. در ابتدا باید گفت که هر کسی مختار است این کار را انتخاب کند و یا نکند و هیچ اجباری به انجام این کار وجود ندارد. پس بنابراین اگر با این جواب قانع نشدید می توانید به راحتی اینجا را با یک کلیک ترک کنید. اما اگر خواهان این هستید که با کار در این سایت ها به هر دلیلی از جمله بیکاری یا نیاز به پول، برای این کار وقت بگزارید ولی مبلغ کم پرداختی از سوی سایتها موجب دلسردی شما می شود، ادامه مقاله را بخوانید.

در ابتدا در مورد ارزهای دیجیتال باید بگویم که عده ای با سوءتفاهم مواجه شدند و از آنجا که اکثر سایتهای فاست درآمد شما را با ارزهای دیجیتال پرداخت می کنند این شبهه برای بعضی ها پیش آمده که ارزهای دیجیتال اصولا پدیده ای جدی تلقی نمی شوند و اعتبار آنها مثل همان سایتهایی است که آن را برای کارهای ساده ارائه می دهند و از آنجایی که تعداد نه چندان کمی از این سایت ها اسکم از آب در می آیند، این تصور تقویت می شود. ولی برای روشن شدن موضوع باید گفت که مورد ارزهای دیجیتال یک پدیده جدید و نو ظهوری است که با پیشرفت تکنولوژی و علوم کامپیوتری و شبکه پا به عرصه وجود نهاد و اولین ارزی از این نوع که متولد شد بیت کوین بود. به همین دلیل و البته ارزش بالای بیت کوین است که این کوین معروفترین و مشهورترین ارز در میان کوین هاست. در ابتدا ظهور بیت کوین قیمت و ارزش آن بسیار ناچیز بود ولی با گذشت زمان و پا به عرصه نهادن ارزهای دیجیتالی دیگر، بر ارزش ارزهای دیجیتال روز به روز افزوده شد تا اینکه در حال حاضر ارزی مثل بیت کوین قیمت و ارزش یک عدد از آن تا نزدیکی بیست هزار دلار نیز رسید. یعنی چیزی معادل هشتاد میلیون تومان. در حالی که کسانی که در اوایل به بازار آمدن این پول اینترنتی آن را خریداری کرده اند تنها چند دلاری برای آن پرداخته بودند و در صورت خرید تعداد بیشتری از آن هم اکنون به سود سرشاری دست یافته اند. در مورد اعتبار این پول های دیجیتال همین کافی است که در حال حاضر حتی صحبت جایگزینی آنها با پول های سنتی مانند دلار و یورو و ریال و ... وجود دارد. گرچه شاید هیچ وقت این ارزها نتوانند به طور کامل جایگزین ارزهای سنتی شوند ولی بدون شک جایگاه خود را در اقتصاد جهانی بیش از پیش محکم و استوار خواهند کرد، آن طور که حداقل بخش مهمی از اقتصاد و تبادلات مالی و پولی را بر عهده بگیرند.

اما از تفاوت میان ارزهای سنتی و ارزهای دیجیتال بخواهیم بگوییم این است که ارزهای دیجیتال زیر نظر هیچ دولت و نهاد و موسسه ای قرار ندارد و پدیده ای کاملا مستقل است. این برخلاف ارزهای سنتی است که در زیر نظر دولت ها می باشند. شاید به همین دلیل است که دولتها در این زمینه هنوز موضع مشخصی ندارند و نمی دانند که به درستی چه واکنشی را باید نسبت به این پدیده جدید نشان دهند. بیشتر پیش بینی ها بر این است که ارزهای دیجیتال اگر به طور غیر منتظره با واکنش منفی دولتها روبرو نشوند، روز به روز جایگاه خود را در اقتصاد افزایش می بخشند و کاربرد آنها زیاد و زیادتر خواهد شد به خصوص برای مبادلات اینترنتی یا خرید و فروش از طریق دنیای مجازی. پس می بینید که ما از یک پدیده آینده دار صحبت می کنیم که می تواند سود فراوانی را برای دارندگان این گونه ارزها در آینده دور یا نزدیک به ارمغان آورد.

اما این ارزها با سایتهایی که فاست نامیده می شوند و به ازای انجام کارهای ساده ای مانند کلیک کردن و بازی کردن و موارد دیگر به شما از این ارزها پرداخت می کنند، چه رابطه ای دارند. در واقع باید گفت هیچ رابطه ای ندارند و تنها این سایتها از این ارزهای دیجیتال به عنوان جایگزینی از ارزهایی مانند دلار استفاده می کنند. اما چرا ما باید با این نوع سایتها کار کنیم؟ دلیل اصلی آن خب کسب درآمد بیشتر است و اگر اینکار اصولی انجام شود و شخص دارای پشتکار باشد می تواند سود زیادی را نصیب فرد کند. در مورد این اصول و شرایطی که باید برای این کار رعایت گردد در مقالات آینده بیشتر خواهیم گفت. اما در مورد این سایت هایی که ارز دیجیتال پرداخت می کنند یک مسئله دیگری نیز وجود دارد که سبب می شود که ما به کار با این سایتها، حداقل در زمان بیکاری فکر کنیم و آن بالا رفتن ارزش ارزهای دیجیتال است. همان طور که گفتیم ارزهای دیجیتال پدیده ای نو ظهورند و با اینکه پیشرفت زیادی چه از نظر ارزش و بها و چه از نظر تعداد آنها دیده شده است، به هر حال در ابتدای راه قرار دارند و جا برای پیشرفت زیادی در آینده دارند. پس بنابراین کسب و به دست آوردن آنها حتی به مقدار کم می تواند آنها را به سرمایه ای قابل توجه برای شما در آینده تبدیل کند. به خصوص اگر در زمینه ارزهایی کار کنید که آینده دار تر هستند و جا برای پیشرفت زیادی دارند. در اینجا شما هیچ مبلغی را هم برای به دست آوردن آنها خرج نکرده اید. پس پیشنهاد این مقاله این است تا حد ممکن مقدار زیادی از ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، ریپل، لایت کوین، داگ کوین، دش کوین، اتریوم، بیت کوین کش و بیت کوین گولد و ... را جمع آوری کنید.

نویسنده: پدرام (ادمین)