تاثیر ارزهای دیجیتال بر روی تجارت  الکترونیکی

 

آیا ارزهای دیجیتالی تجارت الکترونیکی را تحت تأثیر قرار می‌دهند؟

در سال‌های اخیر ارز دیجیتال همه بخش‌های تجاری انگلستان از چگونگی ورود بانک‌ها برای اتخاذ زمان‌های پرداخت سریع تر توسط Ripple گرفته تا چگونگی تغییر تکنولوژی لجر غیرمتمرکز را تحت تأثیر قرار داده است.

امنیت برای بسیاری از شرکت ها: کسب و کارها قطعا تأثیر ارز های دیجیتالی را تا حد قابل توجهی احساس می کنند.

اما چگونه ارزهای دیجیتال بر دنیای تجارت الکترونیکی تأثیر گذاشته اند؟ چه تأثیراتی ارزهای دیجیتال بر روش های پرداختی که فروشگاههای تجارت الکترونیکی باید بپذیرند داشته است؟ و امنیت این سوال چقدر اهمیت دارد؟ در این مقاله با جزئیات بیشتری به توضیح اینکه ارز های دیجیتال چه تأثیری بر این بخش‌ها داشته‌اند پرداخته شده است.

روش های پرداخت

اولین جایی که تجارت الکترونیکی باید انقلاب ارزهای دیجیتال را بپذیرد در روش های پرداخت می باشد. از زمانی که بیت کوین برای اولین بار به منظور پرداخت یک پیتزا در سال ۲۰۱۰ در بازار کالاها و خدمات مورد استفاده قرار گرفت، رفته رفته محبوب و محبوب تر شده است. بسیاری از کاربران اکنون از رباتهای بیت کوین و سایر ابزارها برای افزایش سود ارزهای دیجیتال خود استفاده می کنند و آنها به مکانی برای استفاده از سود های به دست آمده خود نیاز دارند.

برای یک فروشگاه تجارت الکترونیک مزایا و معایبی برای پذیرش بیت کوین وجود دارد. مزیت آن این است که مشتریان بالقوه بیشتری را به وجود می‌آورد. برای فروشگاهی که  اقلام شخصی و حساس را می‌فروشد ارائه پرداخت های بیت کوینی به این معناست که مشتریانی که برای حریم خصوصی ارزش بالایی قائلند احتمال بیشتری دارد که یک ابزار غیرمتمرکز خصوصی مانند ارز های دیجیتالی را خریداری کنند.

ارز دیجیتال می تواند بسیار متغیر باشد: ارزش آن  می‌تواند به طور منظم نوسان کند و اگر مالک فروشگاه تجارت الکترونیکی شانس تبدیل مجدد درآمد به پول نقد را نداشته باشد، افت ارزش می‌تواند به معنی کاهش سود قابل توجهی برای این فروشگاه باشد.

عناصر امنیتی

صاحبان فروشگاه های تجارت الکترونیکی که ارزهای دیجیتالی را می‌پذیرند باید به عناصر امنیتی دقت کنند.

در برخی موارد داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال می تواند منجر به انواع آسیب پذیری های  امنیتی شود. برای مثال مبادله سیم کارت به یک جرم اشاره می‌کند که در آن فردی در داخل شرکت مخابرات به اعتمادی که مشتری به آنها کرده است خیانت کرده و اجازه می دهد که یک هکر به تلفن همراه مشتری وارد شود و به دنبال آن ارز دیجیتالی او را سرقت کند. از دیدگاه مالک تجارت الکترونیکی این از آسیب پذیری ها و نقاط ضعف غیرقابل رفع هستند و اگر هزینه‌های تراکنش‌ها به اندازه کافی سنگین باشند به کمی زمان برای برطرف شدن آنها نیاز است.

زمان های تراکنش

تنها روش های پرداخت نیستند که تحت تأثیر افزایش ارز های دیجیتال قرار گرفته اند. زمانی برای پردازش این تراکنش‌ها با کمک ارز های دیجیتال برای تغییر فرآیند پرداخت مورد نیاز است. مشهور ترین روشRipple می‌باشد. Ripple به عنوان یکی از خدمات ارز دیجیتال برای ارائه خدمات پرداخت و امور مالی به عنوان فرصتی برای ارسال پول در سراسر جهان با استفاده از شبکه بلاک چین و ایجاد اصلاحات لازم در این خصوص طراحی شده است.

برای یک تجارت الکترونیک بزرگ که قبلاً مجبور به استفاده از بانک های سنتی برای پرداخت پول کالاها و خدمات برای رسیدن به یک کشور دیگر بود، این یک نعمت الهی است. Ripple به عنوان ابزاری که زمان های تراکنش را تنها در چند ثانیه تحویل می دهد شناخته می شود و در حال حاضر ریپل با وجود بیش از پیش بانک‌ها در کنار خود برای افزایش ارائه خدمات به مشتریان مشغول به کار است. این احتمال وجود دارد که تعداد رو به افزایشی از فروشگاه‌های الکترونیکی به زودی از تراکنش های سریع بهره ببرند.

پس ارزهای دیجیتالی تأثیر عمیقی بر روشی که فروشگاه‌های  الکترونیکی کار می‌کنند دارد. طیف وسیعی از پرداخت‌ها می‌توانند با کمک Ripple و سایر خدمات مشابه به سرعت به حساب‌های بانکی شرکت برسند. رنگ به این معناست که کل فرایند پرداخت به جای صرفا نقطه فروش آن پتانسیل این را دارد که در سال‌های آتی مؤثرو کارآمدتر شود.

 

منابع:

The Self Employed

کریپتو آلرت