بریو (Brave) مرورگر غیرمتمرکز و بر بستر بلاک چین، ارز دیجیتال بیت کوین، اتر، بیتکوین کش، لایت کوین، دش، بیتکوین گلد و XRP را به فهرست پشتیبانی برای انجام تراکنش در پلتفرم خود اضافه کرده است.

بریو مرورگر نوآورانه ای است که مجهز به بلاک چین و حریم خصوصی است و بر محافظت از اطلاعات کاربران معطوف شده است. بریو رویکردی کاملا متفاوت با مرورگرهای سنتی دارد که اطلاعات کاربران را استخراج کرده و این اطلاعات را به ازای دریافت مبالغ هنگفت به شرکت های تبلیغاتی می‌فروشند. در عوض مرورگر بریو بر اساس میزان زمانی که کاربران صرف مشاهده سایت ها می‌کنند به آنها پاداش می‌دهد. کاربران در این خصوص با توکن بت (BAT) که مبتنی بر پلتفرم اتریوم است جایزه دریافت می‌کنند.

کاربران بریو پس از دریافت توکن بت می‌توانند از پلتفرم آپهولد (Uphold) برای تبدیل این توکن به ارزهای موجود استفاده کنند. هرچند در این پلتفرم فقط چند ارز دیجیتال وجود دارد که دش یکی از آنها می‌باشد.

 

 

تقاضای روز افزون به شبکه ها و راهکارهای خصوصی

در سراسر اینترنت، آگاهی روز افزونی در خصوص محافظت از حریم خصوصی در حال شکل گیری است. این موضوع با افزایش خدمات محافظت از حریم خصوصی در میان پلتفرم های تعاملی موجود در اینترنت کاملا مشهود است.

برنامه های پیام رسان رمزنگاری شده با افزایش محبوبیت مواجه اند و برنامه‌هایی نظیر تلگرام، واتس اپ، وایبر، داست و چندین برنامه دیگر در حال پذیرش و استفاده از سیستم رمزنگاری همتا به همتا می‌باشند. فراتر از برنامه های پیام رسان، استفاده کلی از اینترنت و توسعه های اجتماعی-سیاسی اخیر مشخص کرده اند که شبکه های خصوصی در فضای مجازی از چه اهمیت ویژه ای برخوردارند. در آخرین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ماجرای فاش شدن ایمیل ها، بیانگر اهمیت این شبکه ها می‌باشد.

چندین اتفاق دیگر نیز رخ داده اند که از نظر اهمیت و تأثیرگذاری، حتی در سطح شخصی نیز متفاوت می‌باشند. خطر کلاهبرداری و امنیت باعث شده است که عموم مردم به روش ها و شبکه های خصوصی برای انجام فعالیت خود تمایل بیشتری داشته باشند. بنابراین، افزایش آگاهی و پذیرش فناوری های ارتباطی مبتنی بر حریم خصوصی جای تعجب ندارد.

بریو یک مرورگر بر بستر بلاک چین است. سایر پلتفرم ها نظیر VPN ها و برنامه های مجهز به رمزنگاری که اشاره شد نیز در حال محبوبتر شدن می‌باشند. به منظور حفظ ماهیت خصوصی این پلتفرم ها، شبکه های خصوصی در تراکنش ها بسیار مهم می‌شوند. در اینجاست که ارتباط دش با موضوع مطرح شده را می‌توان کاملا مشاهده کرد.

 

منابع:

Dash News

میهن بلاک چین