بیت کوین در حال تصاحب جایگاه طلا است

 

بلومبرگ در آخرین گزارش خود در مورد ارزهای دیجیتال گفت شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران عرضه محدود بیت کوین را به طلا ترجیح می‌دهند، از این رو امکان دارد که هدف بعدی بزرگ‌ترین رمز ارز بازار ۱۰۰،۰۰۰ دلار باشد.

در این گزارش آمده است که Bitcoin به تازگی مسیر خود را در جایگزین کردن طلا به عنوان طلای دیجیتال آغاز کرده است. بحران اقتصادی القا شده توسط بیماری کووید-۱۹ و متعادل‌سازی مجدد صنایع مالی، به گسترش حوزه اقتصاد دیجیتال کمک کردند.

تحلیل‌گران بلومبرگ در این گزارش بر بیان این نکته تایید کردند که:

    فرآیند جایگزین شدن طلا توسط بیت کوین در پورتفولیوهای سرمایه‌گذاران سرعت گرفته است.

همچنین در این گزارش آمده است با توجه به کاهش نوسانات بیت کوین در مقابل سایر دارایی‌ها و افزایش مشروعیت آن در جامعه، سال ۲۰۲۰ نقطه عطفی در سرمایه‌گذاری سازمانی در آن به حساب می‌آید. این موضوع در سال ۲۰۲۱ با توجه به تمرکز سرمایه‌گذاران طلا به این حوزه، تشدید پیدا کرده است.

    جریان ورودی سرمایه به بیت کوین و جریان خروجی ازطلا افزایش یافته است و دلایل ناچیزی برای بازگشت این روند مشاهده می‌شود. به نظر می‌رسد نسبت قیمت طلای دیجیتال به قیمت یک اونس طلای فلزی به سمت ۱۰۰ برابر شدن در حال حرکت است.

 

۱۰۰،۰۰۰ دلار قیمت بعدی برای بیت کوین

در این بررسی آمده است که جایگاه کنونی بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا نشان داده است که این دارایی یک محصول نظری نیست و به یک دارایی ذخیره ارزش دیجیتال و جهانی تبدیل شده است. این در حالیست که با دیجیتالی شدن دنیا در سال‌های پیش‌رو نقش آن پررنگ‌تر خواهد شد.

تحلیل‌گران بلومبرگ با در نظر گرفتن فرآیند هاوینگ که در آن تولید بیت کوین هر ۴ سال یکبار کاهش می‌یابد و همچنین افزایش تقاضای سازمانی برای آن، تخمین می‌زنند که هدف بعدی قیمت آن ۱۰۰،۰۰۰ دلار باشد.

به علاوه در این بررسی به موضوع شرکت گری‌اسکیل و صندوق بیت کوین آن GBTC اشاره شده است. نرخ پریمیوم GBTC نسبت به قیمت خالص این دارایی در فوریه به ناحیه زیر صفر رسیده است.، که با توجه به سابقه آن، نشان‌دهنده پایان یافتن اصلاحات این ارز است.

 

نمودار

 

در نتیجه تحلیل‌گران معتقد هستند که تا پایان سال جاری میلادی قیمت بیت کوین به محدوده ۱۰۰،۰۰۰ دلاری وارد می‌شود و از این نظر با ویلیام کویگلی هم‌بنیان‌گذار شرکت مگنتیکس هم عقیده شده‌اند. او حتی پیشبینی کرده است که تا ۱۲ ماه آینده قیمت این دارایی به ۱۵۰،۰۰ دلار خواهد رسید.

 

منابع: Cryptopotato، میهن بلاک‌چین