بیت کوین قیمت تاریخی دیگری را به ثبت رساند؛ ۴۸۰۰۰ دلار

 

بعد از اینکه دنیا از سرمایه‌گذاری عظیم ۱.۵ میلیارد دلاری تسلا در بیت کوین مطلع شد، بیت کوین ۸۸۷۱ دلار افزایش یافت و ATH جدیدی را ثبت کرد. ۲۰ بهمن یک روز تاریخی برای اکوسیستم کریپتو بود و همه به لطف تأثیر ایلان ماسک (Elon Musk) مدیرعامل تسلا بود.  پس از افشای اینکه تسلا ۱.۵ میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرده، قیمت رمز ارزها افزایش یافت و چندین رکورد را شکست و میلیاردها دلار را در موقعیت‌های کوتاه لیکویید کرد.

قیمت بیت کوین امروز به محدوده ۴۸۰۰۰ دلار رسید، که بالاترین قیمت جدید برای بزرگترین ارز رمزنگاری شده در جهان است. ارزش بازار آن نیز در حال حاضر در حدود ۸۸۰ میلیون دلار است که حدود ۴۰ میلیون دلار بیشتر از ارزش سهام تسلا است. پس از اعلام خرید تسلا قیمت بیت کوین در یک ساعت ۴ هزار دلار افزایش یافت و سپس به روند صعودی خود ادامه داد.

این بدان معنی است که دارایی‌های تسلا در BTC در کمتر از ۲۴ ساعت چند صد میلیون افزایش یافته است. این همچنین بدان معنی است که یک نقطه قیمتی نزدیک به ۵۰۰۰۰ دلار که چند ماه پیش به نظر غیرقابل تصور بود، در دسترس است.

تاریخ ‌سازی بیت کوین

تاریخ ‌سازی بیت کوین

بیت کوین نه تنها برای دستیابی به ATH جدید و رسیدن به قیمت ۴۷۵۵۰ دلار بلکه برای داشتن بزرگترین کندل صعودی در تاریخ خود یک روز به یاد ماندنی داشت. رسیدن قیمت از ۳۸۰۵۸ به ۴۶۹۲۹ بزرگترین حرکت صعودی تاریخ بیت کوین بوده است. در حال حاضر، قیمت با کمی افزایش به ۴۷۶۵۰ دلار در زمان نوشتن این خبر رسیده است.

بیت کوین

سال ۲۰۲۱ سالی برای افراد که بیماری قبلی داشتند، نبوده است. در این ۳۹ روز ، بیت کوین نه تنها بزرگترین رشد بلکه بزرگترین افت ۲۴ ساعته خود را نیز ثبت کرد. در ۱۱ ژانویه، در میان هیاهوی تبلیغات صعودی، بیت کوین از ۳۸۲۷۳ دلار به ۳۰۱۰۰ دلار کاهش یافت که به دلیل شایعات دروغین مبنی بر اجرای دوبار خرج کردن حدود ۲۰ دلار در شبکه آن، منتشر شد.

نقش موسسات در این رالی صعودی چگونه بوده است؟

تسلا اولین شرکتی نیست که روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است. مایکرو استراتژی، یک شرکت اطلاعاتی تجاری به رهبری مایکل سیلور که از تبلیغ کنندگان بیت کوین است، ۱.۱۵ میلیارد دلار برای خرید بیت کوین هزینه کرده است. استراتژی تهاجمی MicroStrategy به دلیل کمک به پیشبرد روند صعودی نرخ بیت کوین در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ شناخته شده است، و راه را برای شرکت های دیگر باز کرده است.

به عنوان مثال Square، یک شرکت پرداختی که توسط مدیر عامل شرکت توییتر جک دورسی اداره می‌شود، در اوایل ماه اکتبر که قیمت بیت کوین تقریبا ۱۰۶۰۰ دلار بود، ۴۷۰۹ بیت کوین را به قیمت ۵۰ میلیون دلار خریداری کرد. قیمت بیت کوین از آن زمان تاکنون بیش از چهار برابر شده است.

در مقابل، تسلا در نزدیکی اوج بازار خرید کرد، این نشان از اعتماد به نفس دارد که هنوز فضای زیادی برای صعود وجود دارد، به خصوص اگر شرکت‌های بزرگ از این امر پیروی کنند.

تاثیرات ایلان ماسک

تاثیرات ایلان ماسک

تاثیر ابلان ماسک برای کسانی که بازارها را دنبال می‌کنند غریبه نخواهد بود. وی ثروتمندترین انسان در کل سیاره زمین است، بنابراین باید در مورد سرمایه‌گذاری بداند. اما بیت‌کوینر‌ها تنها کسانی نیستند که به شدت به اظهارات وی واکنش نشان می‌دهند. در سال ۲۰۲۰، توییتی از ایلان ماسک مبنی بر اینکه به نظر او سهام تسلا “خیلی زیاد” است، منجر به کاهش تقریبا ۱۲ درصدی ارزیابی شرکت شد. درست پس از اینکه وی با SEC در مورد مسائل مربوط به استفاده خود از توییتر و سایر رسانه‌های اجتماعی توافق کرد.

ایلان ماسک ممکن است اکنون پادشاه بیت کوین باشد، اما مدیرعامل تسلا مدت‌ها است که در قلب  و جیب‌های جامعه دوج کوین جای گرفته است. توییت‌ها، میم‌ها و بیوگرافی‌های وی باعث پامپ دوج کوین و بیت کوین شده است و در واقع مهمترین پامپ‌های تاریخ ارزهای دیجیتال را می‌توان به ایلان ماسک و توییت‌های وی نسبت داد.

و در خارج از دنیای رمزنگاری، سرمایه گذاران در حال هجوم به سمت ماسک هستند و سعی دارند کوچکترین نشانه‌ای را در یکی از توییت‌های او بگیرند، آگاه از اینکه اثر ماسک واقعی است و بر روی هر چیزی که بتوان سرمایه گذاری کرد، اعمال می‌شود. به عنوان مثال، ایلان اخیراً در مورد Sandstorm ، Shopify و Etsy توییت کرده است. همه آنها بعد از آن مدام بالا رفتند. او همین کار را با Signal و GameStop انجام داد و قیمت آنها را بالا برد. وی حتی پس از تبلیغات منفی گسترده بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ بر سهام CD Projekt Red تأثیر مثبت گذاشت.

 

منبع: میهن بلاک‌چین