داگ کوین


داگ کوین (Dogecoin) یکی دیگر از ارزهای دیجیتال می باشد که از معروفیت بالایی برخوردار است و به همراه ارزهایی مثل بیت کوین، لایت کوین، اتریوم، دش و ... از شناخته شده ترین ها هستند. اما تفاوت آشکاری که داگ کوین را از بقیه ارزهای دیجیتالی که نام برده شد، جدا می کند، ارزش خیلی کم هر عدد سکه داگ کوین می باشد که حتی قیمت یک داگ کوین خیلی پایینتر از یک سنت نیز می باشد، این در حالی است که مثلا بیت کوین ارزشش به چند هزار دلار می رسد. به هر حال داگ کوین از ارزهای دیجیتال پر طرفدار است و افزایش زیاد ارزش آن در آینده محتمل است و به همین دلیل الان فرصت فوق العاده ای است که به جمع آوری داگ کوین پرداخت زیرا در حال حاضر ارزش چندانی ندارد و با کار با سایت هایی که داگ کوین به کاربرانشان پرداخت می کنند، می توان تعداد بالایی از آن ارز دیجیتال را جمع آوری کرد. شما می توانید با کار در سایت هایی که در این وبلاگ معرفی شده اند به راحتی بدون پرداخت هیچ هزینه ای به کسب داگ کوین بپردازید. در مقاله پیش رو به معرفی داگ کوین و تاریخچه و مبادلات آن و همچنین در آخر به معرفی کیف پول های داگ کوین پرداخته شده است که با هم می خوانیم.


ارز دیجیتال داگ کوین یا Dogecoin از نماد سگ Shiba Inu و همچنین نسخه اینترنتی “Doge” در لوگوی خود استفاده می کند. Dogecoin در تاریخ 6 دسامبر 2013 به عنوان یک ” ارز جوک” معرفی شد و جامعه اینترنتی خود را به سرعت توسعه داد و در ژانویه سال 2014 به میزان 60 میلیون دلار سرمایه گذاری کرد؛ این ارز از دسامبر 2017، 308 میلیون دلار سرمایه دارد.


در مقایسه با سایر ارز های رمز نگاری شده، Dogecoin دارای یک برنامه برای تولید اولیه کوین سریع بود: 100 میلیارد کوین در اواسط سال 2015 در معرض فروش قرار گرفته و پس از آن هر ساله 5.256 میلیارد کوین دیگر به بازار عرضه می شود. از تاریخ 30 ژوئن 2015، 100 میلیارد داگ کوین استخراج شده است. در حالی که چند برنامه کاربردی تجاری اصلی برای حمایت آن وجود دارد، این ارز به عنوان یک سیستم استخراجی از اینترنت به دست آمده است که در آن کاربران رسانه های اجتماعی، راهنمایی های Dogecoin را به دیگر کاربران ارائه می دهند. بسیاری از اعضای انجمن Dogecoin، و نیز اعضای جوامع گوناگون دیگر، از عبارت ”رفتن به ماه”  برای توصیف احساس کلی از ارزش رو به رشد کوین ها استفاده می کنند.


 تاریخچه
داگ کوین، توسط برنامه نویسی با نام  بیلی مارکوس از پورتلند در ایالت اورگان ساخته شده است، که امیدوار بود یک رمزنگاری سرگرم کننده ایجاد کند که بتواند جمعیت شناسی وسیع تری را نسبت به بیت کوین به دست آورد. در همان زمان، جکسون پالمر، یکی از اعضای بخش بازاریابی ادوارد سیتی در سیدنی، در توییتر، توسط دانشجوی کالجی تشویق شد تا این ایده را به واقعیت تبدیل کند. پس از دریافت چندین یادداشت در توییتر، پالمر؛ دامنه dogecoin.com را خریداری کرد و یک صفحه را اضافه کرد و لوگوی سکه و متن را منتشر کرد.


 المپیک زمستانی 2014
انجمن Dogecoin، جذب سرمایه را با توجه به کمک به موسسات خیریه و دیگر علل قابل توجه،  تشویق کرده است. در 19 ژانویه 2014، جمع آوری کمک های مالی توسط انجمن Dogecoin تا 50000 دلار برای تیم Bobsled جامائیکا که برای المپیک زمستانی در سوچی برگزار شده بود، ایجاد شد اما نمی توانست به آن دسترسی پیدا کند. در روز دوم، مقدار 36000 دلار از Dogecoin اهدا شد و نرخ مبادله Dogecoin به بیتکوین 50٪ افزایش یافت. انجمن Dogecoin همچنین برای شیتی Keshavan، ورزشکار دوم سوچی، پول دریافت کرد.


 خرید و فروش و مبادلات داگ کوین
بسیاری از مبادلات آنلاین DOGE / BTC و DOGE / LTC Trading  را ارائه می دهند. سه صرافی، Mengmengbi ، Bter و BTC38، معاملات DOGE / CNY را ارائه می دهند. در تاریخ 8 ژانویه 2014، AltQuick.co اولین مبادله برای راه اندازی DOGE / USD بود. در 30 ژانویه 2014، ارزهای دیجیتال ساتوشی مبنی بر کانادا نیز DOGE / USD و DOGE / CAD را اعلام کرد. در ماه فوریه 2014، صرافی مستقر در هنگ کنگ، Asia Nexgen اعلام کرد که از تجارت Dogecoins در تمامی ارزهای اصلی حمایت خواهد کرد. همچنین BTC38 در چین نیز پشتیبانی خود را در مبادله Dogecoin اضافه کرد، که موجب افزایش سرمایه بازار طی 24 ساعت شد.
در اولین روز مبادلات، Dogecoin دومین ارز مبادله شده در پلتفرم بود (بعد از بیت کوین). در سپتامبر 2014، صرافی های بریتانیا Yacuna شروع به فروش DOGE / EUR و DOGE / GBP کردند.


 کیف پول های داگ کوین
تجارت کالاهای فیزیکی و ملموس با Doge در جوامع آنلاین مانند Reddit و توییتر رخ می دهد، جایی که کاربران، اغلب اطلاعات مربوط به پول را به اشتراک می گذارند. در تاریخ 23 دسامبر 2013، Tristan Winters از مجله اینترنتی Bitcoin Magazine در مورد آنچه که Dogecoin برای جایگزینی بیت کوین مورد نیاز بود، مورد بحث قرار گرفت. داگ کوین، نخستین ATM خود را در Coinfest در ونکوور در فوریه 2014 ایجاد کرد.  همچنین در اپلیکیشن های پیش بینی آب و هوا ، برنامه وب و … استفاده می شود.

مناسب ترین کیف پول ها عبارتند از:

1- Doger که حداقل موجودی در آن باید یک داگ باشد و توسط داگ کوین پشتیبانی می شود.

2- Sodogetip که حداقل موجودی در آن باید یک داگ باشد و توسط Reddit پشتیبانی می شود.

3- ssoaker یک کیف پول مبنی بر Doger بوده و به کاربرانی که فعال هستند، داده می شود.

4- MultiDoge نسخه دسکتاپ بوده ولی برای استفاده معمولی است که نمی شود با آن استخراج کرد و توسط  dogecoinj پشتیبانی می شود.

5- DogeChain  یک کیف پول رایگان و نسخه آنلاین است.

6- Block.io برای ارزهای داگ کوین، بیت کوین و لایت کوین استفاده می شود.

7- HolyTransaction یک کیف پول که عمده ارز های دیجیتال از جمله داگ کوین را پشتیبانی می کند.


 منبع: سایت Okex، داگ کوین یا Dogecoin، خرید و فروش و کیف پول داگ کوین