گاوهای بیت کوین برگشته اند. هودل کنندگان خوشحال اند. طی ۲۴ ساعت گذشته قیمت بیت کوین ۱۱ درصد افزایش داشته است که می‌توان این مورد را اولین افزایش قیمت در چند وقت اخیر در نظر گرفت.

اگرچه این افزایش قیمت، مخصوصا با وجود کاهش ۴ هزار دلاری طی دو هفته گذشته، نشانه مثبتی قلمداد می‌شود، اما یکی از تحلیلگران معتقد است که بیت کوین هنوز به دستاورد مهمی دست نیافته است. او خاطر نشان کرد که قبل از شکست خرس ها، عملکرد بیت کوین کمی بهتر از خوب بوده است و فاصله زیادی با شرایط ایده آل دارد. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، قیمت ۹۹۷۰ دلاری به عنوان سطح کلیدی عمل می‌کند که تحلیلگران آن را شوخی نقدینگی می‌خوانند.

ماه گذشته پس از عبور قیمت بیت کوین از ۹۹۷۰ دلار، بیت کوین افزایش قیمت ناگهانی یافت و طی یک الی دو ساعت به ۱۰۸۰۰ دلار رسید. این تحلیلگر اذعان کرده است که قیمت ۱۲,۴۶۵ دلار نیز از اهمیت مشابهی برخوردار است، یعنی آنکه انجام هر معامله کوتاه مدتی بالاتر از این رقم باعث افزایش بیشتر خواهد شد و می‌تواند قیمت بیت کوین را به بالاترین سطح خود در سال جاری یعنی ۱۳,۸۰۰ دلار برساند. این نوسان به معنای افزایش ۱۰ درصدی قیمت فعلی می‌باشد.

دیروز اخباری مبنی بر اینکه شرکت فیدلیتی به حوزه کریپتو نزدیکتر می شود و کارکنان در سراسر بخش های مختلف کسب و کار بین المللی بر روی این شرکت بلاکچینی سرمایه گذاری می کنند منتشر شد که می تواند یکی از عوامل افزایش قیمت بیت کوین باشد. در حال حاضر قیمت بیت کوین ۱۲,۷۰۰ دلار است.


تحت تاثیر قرار گرفتن آلتکوین ها با افزایش قیمت بیت کوین

به دلیل نوسان اخیر بازار ارز دیجیتال، آلتکوین ها که روند نزولی داشته اند، به افزایش ۱۱ درصدی قیمت بیت کوین واکنش منفی نشان دادند.

برای مثال اتریوم طی ۲۴ ساعت گذشته فقط شاهد افزایش قیمت اندک ۳.۷ درصدی بود. این شرایط علی رغم انجام چندین پروژه و توسعه های مثبت اتریوم در هفته گذشته بوده است. این توسعه ها عبارتند از مشخص شدن مشخصات فنی کد سرنیتی، تایید بایننس در خصوص تبدیل تترهای خود از توکن های Omni به توکن های ERC-20، کاهش شدید صدورها (که برای عرضه و تقاضای بازار اتریوم اقدامی مثبت است) و قراردادهای آتی از جانب CME.

طبق اطلاعات OnChainFX، تسلط بیت کوین و سهم این ارز دیجیتال از ارزش کلی بازار به ۶۷ درصد رسیده است. این رقم طی ۲۴ ساعت گذشته حدود یک درصد افزایش داشته است و با در نظر گرفتن این نکته که ارزش کلی بازار بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار است، این یک درصد از اهمیت ویژه ای برخوردار می‌شود.

برای اینکه دید واضح تری از این رقم ارائه دهیم باید بگوییم که اوایل سال ۲۰۱۸ و افزایش قیمت آلتکوین ها به دلیل فوموی به وجود آمده برای اتریوم و XRP، تسلط بیت کوین حدود ۳۵ درصد و تقریبا نصف مقدار فعلی بود، پس چرا آلتکوین ها عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهند؟

این عملکرد کمتر از حد انتظار احتمالا محصول جانبی چرخه های ساده بازار است. کریس برنیسک در توییتر اذعان داشت که هنگامی که بیت کوین وارد روند صعودی قوی می‌شود، اکثر آلتکوین ها برخلاف بیت کوین عمل خواهند کرد. برنیسک دلیل این موضوع را اینطور عنوان کرد که بیت کوین ارائه دهنده اصلی نقدینگی حوزه ارز دیجیتال است و همین امر فروش این کوین را غیرمنطقی می کند.


منابع:

Ethereum World News

میهن بلاک چین