در اینجا نگاهی می اندازیم به خبری مبنی بر روند رشد و افزایش قیمت ارزهای دیجیتال در هفته گذشته که وضعیت ارزهای مهمی همچون بیت کوین و اتریوم نیز در آن بررسی شده است.

اقتصاد نیوز:پس از مدتی رکورد و روند نزولی در بازار ارزهای مجازی، هفته گذشته قیمت ارزهای دیجیتال روند رو به رشدی داشت. در این میان، ارزهای دیجیتال برتر بیت کوین و اتریوم به عنوان گران ترین ارزها معامله شدند.

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از کلیک، عصر سه شنبه گذشته، ارزهای بیت کوین، اتریوم و بیت کوین کش در حالی که بازار ارزهای دیجیتال در دوره بهبود و بازیابی خود به سر می برد، رشد جزئی را تجربه کردند. در این میان، بیت کوین SV همچنان به عنوان تنها ارز از انواع بیت کوین به شمار می رود که در میان 10 ارز دیجیتال برتر بازار قرار نگرفته است و با سود کمتر از 0.5 درصد این دوره را نیز به پایان می رساند.

در این میان، حجم معاملات 24 ساعته بیت کوین، برخلاف پیش بینی بسیاری از تحلیلگران در دوره رکود بازار ارز دیجیتال، با مقداری افزایش روبرو بود. در ببحال حاضر ارزش بیت کوین با کمی کاهش نسبت به هفته گذشته، به 3605 دلار رسیده است. بر اساس تحلیل و پیش بینی های صورت گرفته، رکورد بازار ارزهای دیجیتال ممکن است تا ماه ها و حتی سال ها ادامه پیدا کند. با این حال، در طول این مدت قیمت ارزهای دیجیتال ، به خصوص ارزهای برتر همچون بیت کوین و اتریوم شاهد نوسان زیادی خواهند بود.

در اوایل ماه ژانویه، همانطور که پیش بینی می شد قیمت اتریوم تحت تاثیرهارد فورک کنستانتینوپل (قسطنطنیه) که قرار بود پیشرفت های بسیاری به دنیای کامپیوتر عرضه کند، به بیش از 140 دلار رسید؛ اما همانطور که می دانید، این هارد فورک با مشکلات امنیتی مواجه و انتشار آن با شکست روبرو شد، به دنبال آن نیز قیمت اتریوم 5 درصد کاهش یافت.



ارز دیجیتال اتریوم در روزهای گذشته نوسان زیادی داشته، اما در حال حاضر (هنگام نوشتن این خبر) با رشد کمی نسبت به روزهای گذشته، با قیمت 117 دلار در این بازار معامله می شود.

قیمت بیت کوین کش نیز همانند قیمت ارزهای دیجیتال دیگر، روزهای پر نوسانی را پشت سر می گذارد. این ارز درحالی که هفته گذشته روند نزولی طی کرد، امروز پس از بهبود قیمت نسبت به روز گذشته، به 128 دلار رسید. قیمت این ارز همچنان تحت تاثیر جدا شدن بیت کوین SV است. هیچ یک از این ارزها نتواستند حجم بازاری که پیش از جدا شدن در اختیار داشتند را به دست آورند؛ بسیاری نیز این فورک را به عنوان یک شکست تلقی می کنند.

برنامه توسعه بیت کوین SV همانطور که برنامه ریزی شده بود پیش رفت، اما همچنان به نظر می رسد که به ثبات قیمتی نرسیده است. اخیرا با توسعه چندین API، حجم معاملات این ارز در شبکه افزایش یافته است. در حال حاضر این ارز دیجیتال با قیمت 74 دلار معامله می شود.

در حال حاضر، بیت کوین SV دهمین ارز دیجیتال از نظر حجم بازار است که با ارز یازدهم، کاردانو نزدیک به 200 میلیون دلار فاصله دارد.


منبع: وبسایت اقتصادنیوز، رشد قیمت ارزهای دیجیتال