به نظر می‌رسد کانال ۸ هزار دلار، سطح قیمتی مهمی برای بیت کوین می‌باشد. از زمان کاهش قیمت از ۹۴۰۰ دلار، این ارز دیجیتال چندین بار سطح قیمت ۸ هزار دلار را از دست داده و دوباره به دست آورده است و در حال حاضر نیز در کانال ۸۳۰۰ دلار قرار دارد. اکثر اوقات، آلتکوین ها از لحاظ قیمت روند بیت کوین را دنبال می‌کنند و این امر باعث می‌شود که فعالیت های این ارز دیجیتال به طور کل به شاخص قوی برای وضعیت فعلی بازار تبدیل شود.

پس از افت قیمت شدید ۱۷۰۰ دلاری در تاریخ ۲۴ سپتامبر، به نظر می‌رسد که بیت کوین و سایر بازار ارزهای دیجیتال در خصوص روند کلی یک قدم پا پس کشیده اند. طبق گفته های بیگ چدز (Big Cheds) یکی از تحلیلگران محبوب ارزهای دیجیتال در توییتر، روزهای آتی برای ارزهای دیجیتال به صورت کوتاه مدت نزولی خواهد بود، اما وی در خصوص روند بلند مدت هم چنان خوش بین است.

 

 

پیش بینی بیگ چدز از بازیابی قیمت

بیگ چدز (Big Cheds) در تاریخ ۶ اکتبر خاطرنشان کرد که بیت کوین یک هفته دیگر را با کندل دارای انبرک پایینی به پایان رساند. این الگوی کندل استیک هنگامی رخ می‌دهد که دو کندل قیمت دارای فتیله های بالایی یا پایینی باشند که برای شکل دهی یک انبرک هماهنگ شوند.

الگوی انبرک می‌تواند نشانگر بازگشت قیمت یک دارایی باشد. الگوها و شکل های کندل استیک معمولا بر اساس طول مدت کندل، قدرت بیشتری دارند، به طوری که کندل هایی با مدت بیشتر تاثیر بیشتری دارند.

به پایان رسیدن کندل هفتگی به شکل الگوی انبرک، اهمیت چشمگیری دارد، زیرا کندل های هفتگی چشم انداز بلندمدت تری دارند.

این تحلیلگر به الگوی انبرک نزدیک به بازوی پایینی اندیکاتور باند بولینگر هفتگی اشاره کرد که نشان می‌دهد قیمت بیت کوین نسبتا کم است. بیگ چدز هم چنین گفت نشانه های فوق، شرایط فروش بیش از حد را نشان می‌دهد. هرچند در ادامه افزود که کندل هفتگی اخیر بیت کوین با قدرت پایان نیافته است.

وی در این خصوص گفت:

از جولای ۲۰۱۸ و هم چنین می ۲۰۱۹ یک سطح حمایتی وجود دارد، بنابراین بعید نیست که یک جهش کوتاه مدت شاهد باشیم. به علاوه، یک واگرایی صعودی مخفی با پایین ترین حد OBV در مقابل قیمت وجود دارد که ادامه روند صعودی را نشان می‌دهد.

این سطح حمایتی و واگرایی کاملا در نمودار ارائه شده توسط بیگ چدز قابل مشاهده است.

 

کاهش آلتکوین ها و رسیدن به کف قیمت

از زمان شروع ثبات چند ماهه بیت کوین، آلتکوین ها با مشکلات زیادی مواجه شدند و قیمت آنها هر روز شاهد کاهش بوده است. آلتکوین ها عمدتا به نوسان قیمت بیت کوین وابسته‌اند و در شرایط موجود نمی‌توانند روند صعودی داشته باشند. تاکنون فصل آلتکوین ها باعث حفظ سرمایه گذاران شده است اما ممکن است به زودی شاهد خروج آنها باشیم.

در خصوص چشم انداز فعلی بازار آلتکوین ها، بیگ چدز به نکات مثبت همراه با عدم قطعیت اشاره کرده است. طبق گفته های این تحلیلگر، آلتکوین ها به طور کل در حال بهبود بوده اند، به طوری که بعضی از آلتکوین ها الگوهای کف قیمت تشکیل داده اند در حالی که سایر آلتکوین ها نظیر LINK و XRP و TNT روند صعودی داشته اند. بدین ترتیب بسیاری از آلتکوین ها هم چنان عملکرد ضعیفی دارند و به نظر می‌رسد روند نزولی بیشتری داشته باشند و وارد فصل آلتکوین ها نشوند.

به نظر می‌رسد بازار کریپتو نزولی و صعودی است

بیگ چدز در مقیاس کلان معتقد است بازار ارزهای دیجیتال عملکرد خوبی خواهند داشت. وی در این خصوص گفت با ارتقای فناوری، بازار کریپتو به طور کل به رشد خود ادامه می دهد و شاهد این موضوع هستیم که صرافی ها با نوسان بازار سازمانی و خرده فروشی در حال انطباق است. من از لحاظ بلندمدت بسیار خوش بین هستم.

بیگ چدز از لحاظ میان مدت، در خصوص عملکرد بازار ارزهای دیجیتال طی یک سال آتی گفت موضع بی طرف و خنثی دارد و بیشتر متمایل به روند صعودی می‌باشد. هرچند در حال حاضر این تحلیلگر از لحاظ عملکرد بازار کریپتو در ماه های آتی خوش بین نمی‌باشد و در این خصوص اذعان داشت که در کوتاه مدت، ارزهای دیجیتال دیگر در روند صعودی قرار ندارند.

نمودار قیمت هفتگی بیت کوین

بیت کوین به عنوان قدیمی ترین بازیگر عرصه ارزهای دیجیتال، اغلب اوقات قدرت خود را بر کل بازار دیکته می‌کند. در بازه های کوتاه مدت نظیر نمودارهای کندل روزانه یا ساعتی، شرایط قیمت بیت کوین به نظر می‌رسد برای روند صعودی کمتر ایده آل باشد. هرچند نمودار هفتگی، نتایج صعودی و نزولی را به طور همزمان نشان می‌دهد.

 

شرایط نزولی

پس از ماه ها ثبات قیمت، احتمالا بازار انتظار روند صعودی بیت کوین را داشت که چنین اتفاقی رخ نداد. این دارایی دیجیتال با نوسان شدید و بدون فراهم کردن جهش یا بازگشت چشمگیر با کاهش قیمت مواجه شد. قیمت بیت کوین هم چنین قدرت کافی برای بازگشت به الگوی ثابت قبل را نیز نداشت.

به علاوه، به نظر می‌رسد روند قیمت اخیر بیت کوین تقریبا مشابه با روند آن در نوامبر ۲۰۱۸ می‌باشد که با فشار روند نزولی بیشتری ادامه یافت و سرانجام به عدم نوسان شدید منجر شد.

نکته جالب این است که با کاهش قیمت بیت کوین در ۲۴ سپتامبر، تون ویس یکی از معامله کنندگان مشهور اذعان داشت که هیچ خرده سرمایه جدیدی وارد بازار کریپتو نشده است. عدم علاقه و سرمایه گذاری از جانب خرده سرمایه گذاران می‌تواند دلیل ادامه نیافتن روند صعودی باشد.

شرایط صعودی

از لحاظ صعودی، نمودار هفتگی نشان می‌دهد که بیت کوین هنوز به سطح اصلاحی فیبوناچی ۰.۶۱۸ نرسیده است. این سطح اغلب به عنوان سطح اولیه علاقه در نظر گرفته می‌شود. با این نگرش، به نظر می‌رسد روند نزولی اخیر قیمت قبل از افزایش قیمت طبیعی است.

قیمت بیت کوین هم چنین نزدیک به سطح حمایتی چند هفته اخیر و حدود ۷۵۰۰ دلار است. به علاوه، این اصلاحیه ممکن است بخشی از نتیجه روند قیمت پارابولیک بیت کوین حدفاصل آوریل و جولای ۲۰۱۹ باشد.

 

منابع:

Coin Telegraph

میهن بلاک چین