به نظر می‌رسد کاهش شدید هش ریت بیت کوین تقریبا به طور کامل اصلاح شده است. اکنون هش ریت به سطح عادی بیش از ۹۲ اگزاهش در ثانیه برگشته است. چند روز اخیر با کاهش ۲۰ الی ۳۰ درصدی بسیاری از ارزهای دیجیتال و حتی در کل بازار، شاهد احساسات متفاوتی در صنعت ارزهای دیجیتال بودیم.

اگرچه بسیاری از سرمایه گذاران، معامله کنندگان و مشتاقان کریپتو تحت تاثیر این شرایط سردرگم شده اند، اما تحلیلگران خاطر نشان کرده اند که دلیل این سقوط قیمت ها می‌تواند افت ناگهانی و شدید هش ریت بیت کوین باشد که از ۹۸.۱۲ اگزاهش در تاریخ ۲۲ سپتامبر به ۶۷.۳۸ اگزاهش در تاریخ ۲۳ سپتامبر رسید.

قیمت ها سریعا واکنش نشان دادند، به طوری که بیشترین کاهش قیمت متعلق به بیت کوین بود که طی ۲۴ ساعت با کاهش ۱,۶۰۰ دلاری مواجه شد. اکثر آلتکوین ها نیز چنین شرایطی داشتند و حتی اکنون نیز آلتکوین ها با افزایش مواجه شده و نسبت به بیت کوین افزایش قیمت بیشتری داشته اند.

 

کاهش ناگهانی و سریع هش ریت بیت کوین

یکی از توسعه های کنجکاوانه در خصوص تغییرات هش ریت شامل افزایش مجدد و تقریبا آنی آن می‌باشد. هش ریت بیت کوین پس از کاهش به ۶۷ اگزاهش در ثانیه، به تدریج شروع به افزایش مجدد کرد و در حال حاضر بیشتر از ۹۰ اگزاهش می‌باشد. هرچند آسیب به قیمت ارزهای دیجیتال وارد شده است و قیمت اکثر کوین ها نظیر خود بیت کوین به کمترین مقدار خود در ماه های اخیر رسیده است.

اکنون مهم ترین سوال این است که آیا قیمت بر اساس هش ریت می‌باشد و تابعی از آن است؟ قیمت بیت کوین به محض کاهش هش ریت با ریزش همراه شد و شرایط برای آلتکوین ها نیز به همین صورت بود. آیا با افزایش مجدد هش ریت، قیمت نیز افزایش خواهد یافت؟ در حال حاضر شاهد آن هستیم که اکثر ارزهای دیجیتال با افزایش روبرو شده اند.

به نظر می‌رسد بسیاری از افراد حاضر در دنیای ارزهای دیجیتال نیز همینطور فکر می‌کنند و بدین ترتیب جای هیچ نگرانی نیست.

 

 

واکنش هش

قیمت بیت کوین در ساعات اولیه واکنش مثبتی به کاهش هش ریت نداشته است و قیمت آن تقریبا ثابت بوده و با سطح پشتیبانی ضعیف در کانال ۸,۳۰۰ دلار قرار دارد. اما به نظر می رسد در حال حاضر با افزایش روبرو شده است و قیمت این ارز دیجیتال برتر ۸,۴۴۵ دلار می باشد.

بیت کوین هفته ها است که ثبات غیرطبیعی را نشان دادن است و بسیاری از افراد منتظر نوسان شدید آن بودند. اکثر سرمایه گذاران و معامله کنندگان به یک روند صعودی دیگر امید داشتند که قیمت بیت کوین را به ۱۵ هزار دلار یا حتی به رکورد قیمت خود یعنی ۲۰ هزار دلار برساند.

پیش بینی های اخیر به این موضوع اشاره کرده اند که چنین افزایش قیمتی در سال ۲۰۱۹ قابل دستیابی نیست و در سال ۲۰۲۰ احتمال بیشتری برای رسیدن قیمت بیت کوین به رکورد خود و حتی عبور از آن وجود دارد. هرچند با وجود نوسان زیاد و عدم اطمینان که هم چنان از ویژگی های اصلی بازار ارز دیجیتال و خود بیت کوین است، هرچیزی امکان پذیر می‌باشد.

 

منابع:

Beincrypto

میهن بلاک چین