در این خبر نقطه نظرات جک دورسی را می خوانید که از بیت کوین به عنوان ارز بومی اینترنت یاد کرده است و این ارز را متعلق به اینترنت می داند.


جک دورسی، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل توییتر در مصاحبه‌ای اعلام کرد که بیت‌کوین به ارز بومی اینترنت تبدیل خواهد شد. او در این مصاحبه گفته بود که بیت‌کوین چیزی است که روی اینترنت متولد شد و روی همان اینترنت توسعه یافت و مورد آزمایش قرار گرفت بنابراین این ارز متعلق به اینترنت است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دورسی پیشتر هم در سال ۲۰۱۸ عنوان کرده بود که بیت‌کوین گزینه مناسبی برای ارز بومی اینترنت است. دورسی که مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت پرداخت موبایلی اسکوئر نیز است که به کاربرانش امکان انجام تبادلات با بیت‌کوین را می‌دهد، اعلام کرد که قصد اضافه کردن هیچ ارز رمزنگاری‌شده دیگری به سرویس اسکوئر را ندارد.

براساس گزارشی از کوین‌تلگراف، سال گذشته اسکوئر به‌عنوان شرکت مالی برتر یاهو معرفی شد و در همان سال هم اعلام شد که اسکوئر توانست ۴۳ میلیون دلار بیت‌کوین کسب درآمد انجام دهد.

دورسی در پاسخ به این سوال که آیا بازخوردهای منفی نسبت به بیت‌کوین وجود دارد یا نه گفت که فقط کافی است تا رویکرد بانک‌های بزرگ نسبت به بیت‌کوین نگاه کنید و در ادامه توضیح داده: «تمامی این بانک‌ها عاشق بلاکچین هستند چراکه کارایی‌های بسیاری برای کسب‌وکارها به همراه دارد. البته این تکنولوژی تهدیدی برای برخی سرویس‌های بانکی و موسسات مالی و همینطور برای برخی دولت‌ها نیز به شمار می‌آید.»

او در ادامه و در توصیف آینده اینترنت گفت: «ما به سمتی در حرکت هستیم که هر چیزی که ایجاد می‌شود تا ابد ماندگار می‌ماند و هیچ کنترل متمرکزشده‌ای هم روی اینکه چه کسی چه چیزی را می‌بیند وجود ندارد.»

ویدیو مصاحبه جک دورسی ۵/۷ هزار لایک دریافت کرد. البته گویا به نظر می‌رسد که نظرات منفی از روی یوتیوب حذف شده است و یکی از نظرات حذف‌شده از این قرار است که: «اگر ما حق استفاده از رسانه‌های اجتماعی را داریم تو هیچ دلیلی برای منع افراد نداری جک.»

در پاییز سال ۲۰۱۸ و زمانی که دورسی در جلسه دادرسی درباره شفافیت توییتر صحبت می‌کرد به طور عمومی اظهار داشت که بلاکچین می‌تواند برای مبارزه با اطلاعات غلط و کلاهبرداری مورد استفاده قرار بگیرد.


منبع: وبسایت آرمان اقتصادی