آیا بیت کوین می تواند روند صعودی سال 2017 را دوباره تجربه کند؟ این سوالی است که همواره ذهن بسیاری از افراد عادی و متخصصان در حیطه بلاک چین و ارزهای دیجیتال را به خود مشغول کرده است و هر از گاه پیش بینی هایی در این زمینه ارائه می شود.

بازار ارزهای رمزنگاری‌شده در حال سپری کردن روزهای نسبتا خوبی است. پس از روند صعودی این هفته، قیمت بیت‌کوین از ۳۶۰۰ دلار به بالای ۴ هزار دلار که نقطه مقاومت بحرانی برای آغاز روند صعودی محسوب می‌شود، افزایش پیدا کرد.

به گزارش ارز دیجیتال، با این حال، از زمان روند صعودی پیشین تاکنون، زمان زیادی سپری‌شده است و از سال ۲۰۱۷ تا به امروز، بازار رشد زیادی به خود دیده و فناوری نیز به طور چشمگیری تکامل‌یافته است. حتی دیدگاه سرمایه‌گذاران و انجمن نیز تغییر کرده است. به نظر می‌رسد که رویکرد تحلیلگران و شخصیت‌های دنیای ارزهای رمزنگاری‌شده نسبت به این عرصه مثبت است.

طبق پست منتشرشده در اتریوم وُرلد نیوز (Ethereum World News)، شبکه اجتماعی تریدرها و سرمایه‌گذاران، به نظر می‌رسد که محبوب‌ترین تحلیلگران در این شبکه اجتماعی، معتقدند که ممکن است روند کنونی معکوس شده و سبب افزایش چشمگیری در قیمت بیت‌کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری‌شده شود.

با این حال، باید گفت که به نظر می‌رسد سرعت صعود قیمت‌ها مانند سال‌های گذشته نخواهد بود. در واقع، می‌توان سال ۲۰۱۷ را دوره‌ای استثنایی در تاریخ بیت‌کوین دانست.

جواد افشار (Javad Afshar)، بنیان‌گذار شرکت بلاکچین بی‌تی‌اِم (BlockchainBTM)، شرکت سازنده دستگاه خودپرداز ارزهای رمزنگاری‌شده در ایالات‌متحده آمریکا، طی گفتگویی با خبرگزاری بلاک پابلیشِر (blockpublisher)، از احساسات خود در مورد آینده ارزهای رمزنگاری‌شده با توجه به تکامل بازارها، سخن گفت.

 
قراردادهای آتی بیت‌کوین مانع از صعود تاریخی دیگری خواهند شد؟

برای کارشناسان و تریدرهای موفق، کاملا این امکان وجود دارد که روند صعودی باشد. با این حال، محبوبیت بالای بازارهای قراردادهای آتی (سَلَف) با اجازه دادن به سفته‌بازان برای شرط‌بندی علیه این بازار، مانع از رشد چشمگیر این روند خواهند شد. جواد افشار، در این گفتگو همچنین اذعان داشت: «پدیده سال ۲۰۱۷ نیز به این دلیل اتفاق افتاد که سفته‌بازان، ابزاری برای فروش استقراضی بازار در دست نداشتند. اکنون که بازارهای آتی را برای بیت‌کوین در اختیار داریم، سفته‌بازان می‌توانند هرگاه که بازار از کنترل خارج شد، آن را در معرض فروش استقراضی بگذارند.»

او گفت: «سال ۲۰۱۷ برای بیت‌کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری‌شده، مهم‌ترین سال بوده است. این رشد فزاینده قیمت، سبب ایجاد علاقه بی‌سابقه‌ای میان این فناوری‌ها شد. با این حال، می‌توان گفت که این علاقه زیاد با تجربه بسیار کمی همراه خواهد بود.»

افشار ادامه داد: «بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها بر مبنای قیمتی که به نظر نمی‌رسید افت پیدا کند، انجام شدند و دقیقا پس از افتتاح اولین بازارهای آتی مهم، روند معکوس شد و ارزهای رمزنگاری‌شده تقریبا به همان شدتی که رشد کرده بودند، افت پیدا کردند.»

افشار معتقد است که اگر بیت‌کوین روند صعودی داشته باشد، امکان آن که دوباره به اوضاع سال ۲۰۱۷ برگردیم، وجود ندارد. او در همین خصوص گفت: «پیش‌بینی نمی‌کنیم که بیت‌کوین بتواند روند صعودی را که در سال ۲۰۱۷ داشته است، دوباره تجربه کند. اگر قیمت بیت‌کوین به حدود ۳ هزار دلار کاهش یافته باشد و فرض کنیم که در روند صعودی به سر می‌برد، قیمت آن تنها به طور تدریجی بالا خواهد رفت.»


منابع: 

راه پرداخت

ارز دیجیتال