جان مکافی در گذشته پیش بینی کرده بود که قیمت هر بیت کوین تا سال 2020 به 1 میلیون دلار می رسد. گرچه در ماه های اخیر قیمت بیت کوین سیر نزولی داشته است و در حال حاضر قیمت آن زیر چهار هزار دلار است، ولی او همچنان به این حرف خود اعتقاد دارد.


اواخر سال ۲۰۱۷، زمانی که بیت کوین هر روز با افزایش قیمت مواجه می شد جان مکافی پیش بینی کرد که تا اواخر سال ۲۰۲۰ قیمت بیت کوین به ۱ میلیون دلار خواهد رسید.

از آن زمان تا به حال قیمت بیت کوین کاهش چشمگیری یافته است اما جان مکافی اخیرا در مورد پیش بینی خود در توییتر دوباره صحبت کرد. وی در پاسخ به پیش بینی ۱ میلیون دلاری از طرف یکی از افراد حامی کریپتو مدعی شد که بیت کوین تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ به ۱ میلیون دلار خواهد رسید. وی به این موضوع اشاره کرد که او هرگز هیچ شرط بندی را نباخته است. وی همچنین خاطر نشان کرد رسیدن بیت کوین به این قیمت ممکن است زیرا پیش بینی من برای دو سال دیگر است و ۲ سال زمان زیادی است.



اگرچه وی بر صحت و درست بودن پیش بینی خود پافشاری می‌کند، اما در حال حاضر قیمت بیت کوین ۸۹.۵ درصد کمتر از پیش بینی مکافی است.


پیش بینی محافظه کارانه

اگرچه به نظر می‌رسد که یک میلیون دلار قیمت غیرقابل باوری است، اما جان مکافی چندین بار ادعا کرده است که این پیش بینی حتی یک تخمین محافظه کارانه است. طبق گزارشات، مکافی با امیدواری توضیح داد که افزایش تعداد تراکنش ها و افرادی که از شبکه بیت کوین استفاده می‌کنند بیانگر این است که ارزش واقعی بیت کوین در حال رشد چشمگیر است.

وی افزود که سرمایه گذاران نباید با روند نزولی کوتاه مدت بازار کریپتو دچار نگرانی شوند زیرا به نظر او، فشارهای کاذب فقط از نقص های موقتی دارایی های کریپتو به حساب می‌آیند. بدین ترتیب، جان مکافی با رویکردی مثبت بیان کرد اگر منحنی استفاده از بیت کوین را پیگیری کنید، پیش بینی قیمت یک میلیون دلاری بیت کوین تا سال ۲۰۲۰ حتی محافظه کارانه نیز می‌باشد و قیمت بیت کوین بالاخره به جای عوامل احتکاری و سرمایه گذاری، متناسب با کاربرد آن خواهد شد.

جالب است بدانید که مکافی تنها کسی نیست که قیمت هفت رقمی برای بیت کوین را غیرمنطقی نمی‌داند. در رویدادی که توسط IBM برگزار شد، جسی لاند سرپرست بخش بلاک چین و دارایی های دیجیتال این غول فناوری گفت وی به بیت کوین اعتقاد دارد، مخصوصا هنگامی که صحبت از نگرش بلند مدت به میان می‌آید. لاند خاطر نشان کرد که اگرچه ممکن است قیمت بیت کوین تا انتهای سال به ۵ هزار دلار برسد، اما در سال های آتی قیمت این ارز دیجیتال می‌تواند تا یک میلیون دلار نیز افزایش یابد.

تراویس کلینگ مدیر ارشد سرمایه گذاری شرکت ایکیگای (Ikigai) اخیرا نموداری را عرضه کرد که نشان می‌داد بیت کوین چگونه می‌تواند به قیمت هفت رقمی برسد.

این نمودار نشان داد که اگر بیت کوین بتواند تمام دارایی های طلا و ارزهای فیات در گردش را جذب کند، قیمت آن به ۱.۵ میلیون دلار نیز خواهد رسید. البته این موضوع به طور تئوری می‌باشد. اما بسیاری از افراد متقاعد شده اند که بیت کوین در آینده نزدیک سکان دار دنیای اقتصاد خواهد شد.


منابع:

ethereumworldnews

میهن بلاکچین