بیت کوین در بالاترین سطح قیمت خود در سال ۲۰۱۹ قرار دارد. طبق شاخص قدرت جهانی (GTI)، بیت کوین در حال حاضر در محدوده خرید بیش از حد قرار دارد. GTI یک ابزار تحلیل تکنیکال است که نوسانات یک روزه ارز دیجیتال را اندازه گیری می کند و پیشنهاد می کند که بیت کوین ممکن است وارد یک فاز پارابولیک شود و یا برای افت قیمت دیگری آماده شود.


شاخص قدرت جهانی (GTI) در مورد روند گسترده بیت کوین هشدار داد

یکسال پس از گذشت زمستان کریپتویی، به نظر می رسد بازار بالاخره رونق گرفته است.  با این حال افراد بسیاری بهار افزایشی را برای قیمت ارزهای دیجیتال پیش بینی می کردند اما افراد کمی بیان کردند که کریپتو با چنین سرعتی شروع به رشد می کند. طبق آخرین اطلاعات از شاخص GTI این افزایش می تواند موجب اصلاحات شود یا دوباره موجب کاهش قیمت شود.



در حال حاضر بیت کوین در بالاترین سطح قیمت خود از زمان سقوط قیمت ها در سال ۲۰۱۸ قرار دارد و برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ وارد کانال ۵ هزار دلار شده است. اندیکاتور قدرت جهانی GTI نشان داد که این کوین طی روند صعودی خود در دسامبر ۲۰۱۷ که منجر به نزدیک شدن قیمت آن به ۲۰ هزار دلار شد، در بالاترین سطح خرید بیش از حد قرار داشت.

بیت کوین طی جمعه گذشته شاهد افزایش قیمت ۳ درصدی بود و الگوی قبل از چندین هفته روند نزولی را تکرار کرد. مایک مک گلون تحلیلگر بلومبرگ اینتلیجنس توضیح داد که نوسان کم بازار را تحت فشار قرار داده است و به زودی شاهد روند نزولی خواهیم بود. وی گفت:

    اکنون مسأله مدت زمان است و هنگامی که چنین حباب بزرگی وجود داشته باشد، همواره افرادی وجود دارند که تمایل به فروش دارند.


این روند صعودی برای بیت کوین به چه معناست؟

اگرچه افزایش قیمت بیت کوین ممکن است برای معامله کنندگان و سرمایه گذاران کوتاه مدت سود داشته باشد، متخصصان اذعان داشتند که آیا این کسب سود مفید است یا خیر. شرایط خرید بیش از حد اغلب با افت قیمت ها ارتباط دارد زیرا بازار هرچه بیشتر اشباع می‌شود.

آخرین باری که بیت کوین تا این اندازه در شرایط خرید بیش از حد قرار داشت، قیمت آن از ۲۰ هزار دلار در دسامبر سال ۲۰۱۷ به ۶ هزار دلار در فوریه ۲۰۱۸ کاهش یافت. دیوید تاویل از شرکت پروچین کپیتال اعلام کرد افزایش قیمت بیت کوین لزوما مطابق با توسعه آن نیست. وی انتظار دارد که این روند با یک روند نزولی دیگر همراه شود.

در این بین، پیتر برنت نویسنده و معامله کننده معروف پیش بینی می‌کند بیت کوین می‌تواند وارد یک فاز پارابولیک دیگر شود. این بدان معنا است که بزرگترین کوین بازار می‌تواند آماده یک روند صعودی بزرگ دیگر شود که احتمالا بزرگتر از روند صعودی سال ۲۰۱۷ باشد.

اگرچه بسیاری از افراد شاخص در صنعت کریپتو نظر خود را در خصوص شرایط فعلی بازار بیان داشته اند، ولی به نظر می‌رسد که اجماعی بین آنها وجود ندارد. بعضی افراد می‌گویند که بیت کوین هنوز به کف قیمت خود نرسیده است و پیش بینی قیمت ۲ هزار دلاری می‌کنند، در حالی که بعضی دیگر معتقدند که بیت کوین به زودی از مانع روانی قیمت ۶ هزار دلار عبور می‌کند.


منابع:

Cryptoslate

میهن بلاک چین