ظاهرا دارد پای دانشگاه ها نیز به عرصه ارزهای دیجیتال باز می شود. در این بین چند دانشگاه معروف جهان دارند در این زمینه دست به کار می شوند. یکی از این دانشگاه ها، دانشگاه بسیار معروف هاروارد است که می خواهد سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال را آغاز کند.

رسانه کلیک – دانشگاه هاروارد که یکی از معروف ترین دانشگاه های حال حاضر جهان محسوب می شود، سرمایه گذاری روی ارزهای مجازی را آغاز کرده است.


در طی سال های گذشته، بازار ارزهای دیجیتال منتظر جلب اعتماد و سرمایه گذاری شرکت ها و اشخاص حقیقی مختلفی بود. حال، بر اساس مدارک ارائه شده به کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده آمریکا، از این پس نماینده هاروارد به عنوان عضو هیئت مشاوره در شرکت Blockstack LLC مشغول به فعالیت خواهد شد. این شرکت تاکنون 723 میلیون توکن استک به ارزش 48 میلیون دلار به فروش رسانده است.

در همین حال، دو نماینده دیگر از Lux Capitan و Fundation Capital نیز در این هیئت مشاوره حضور خواهند داشت. این نمایندگان بیش از 95 میلیون توکن استک خریداری کرده اند.



آنتونی پامپلیانو، یکی از بنیانگذاران Morgan Creek Digital بیان کرده که سرمایه گذاری هاروارد روی توکن Blockstack بدین معناست که یکی از دانشگاه های برجسته حال حاضر جهان ترجیح  می دهد بدون دخالت شخص ثالث، به صورت کاملا مستقیم از توکن ها نگهداری کند.

صندوق مالی دانشگاه هاروارد به بزرگ ترین صندوق مالی موسسات آموزشی در سراسر جهان تبدیل شده است. در حال حاضر این دانشگاه حدود 39.2 میلیارد دلار در اختیار دارد؛ این در حالی است که استارتاپ Blockstack با 21 کارمند حدود 32 میلیون دلار سرمایه دارد.

بنا بر گزارش های رسانه بلومبرگ، دانشگاه های دیگری نیز پیش از این تمایل خود به سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال را نشان داده اند. در سال 2018 دانشگاه Yale، یکی از دانشگاه های معتبر Ivy League نیز سعی بر ورود به دنیای ارزهای دیجیتال داشت.

تاکنون دانشگاه های زیاد دیگری نیز در سراسر دنیا منابع درسی مرتبط با ارز دیجیتال را به بخش آموزش خود اضافه کرده اند. این امر باعث می شود که در آینده ای نزدیک، با ورود متخصصانی با دانش بالا به کمپانی های مرتبط با ارز دیجیتال، فضای این ارزها بهتر و حرفه ای تر از هر زمان دیگری شود.


منابع:

Use The Bitcoin

کلیک