این کارت‌های اعتباری که قرار است توسط ویزا صادر شوند طراحی منحصر بفردی داشته و در همه جا قابل استفاده خواهند بود

برگزیده مطلب:
    جان مک‌آفی(John McAfee) در حساب توئیتر خود از عرضه‌ی کارت اعتباری بیت‌کوین که می‌تواند در هر جایی استفاده شود، خبر داد. طراحی این کارت‌ها منحصر بفرد بوده و با استفاده از کد QR که در پشت کارت درج شده است، قابل شارژ هستند.

جان مک‌آفی پیشگام پرحاشیه‌ی حوزه‌ی امنیت سایبری و شخصی که قصد ورود به دفتر ریاست جمهوری ایالات متحده‌ی آمریکا را در ذهن دارد، اخیرا در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده است که قصد راه‌اندازی کارت اعتباری جدیدی را دارد که می‌توان آن را در هر جایی استفاده کرد.

بر اساس توئیت مک‌آفی، کارت بیت‌کوین با برند ویزا(Visa) ویژگی‌هایی همانند وجود چهره‌ی مک‌آفی و پرچم آمریکا در پس زمینه، زنجیره‌های پاره شده به صورتی خطوطی در پس زمینه‌ی پرچم آمریکا، به‌همراه کد QR در پشت کارت که برای واریز بیت‌کوین قابل استفاده است. گوشه‌ی پایین سمت چپ عبارت «دوستدار آزادی(Freedom Lover)» و در مقابل آن شعار مک‌آفی به صورت «روح خود را باز پس بگیر(Get Your Soul Back)» به چشم می‌خورد.


عنوانی برای کارت اعتباری جدید: اولین کارت اعتباری رمزارزی که در همه جا پذیرفته می‌شود.


بر اساس اظهارات مک‌آفی تنها ۱۲ هزار کارت اعتباری که زودتر ارائه می‌شوند، این طراحی را خواهند داشت و پس از آن کارت‌ها با طراحی ساده‌ای ارائه خواهند شد. وی اظهار داشت که کارت‌های اعتباری را می‌توان در هر مکانی استفاده کرد و کاربران تنها باید آن را با استفاده از بیت‌کوین شارژ کنند. این عمل را می‌توانند با استفاده از کد QR موجود در پشت کارت انجام دهند.

مک‌آفی در جامعه‌ی رمزارزی به عنوان طرفدار بیت‌کوین شناخته می‌شود، وی پیش‌بینی کرده است که این رمزارز در سال ۲۰۲۰ به قیمت ۱ میلیون دلار می‌رسد. با وجود شرایط نزولی که در طی آن قیمت بیت‌کوین از ۲۰ هزار دلار به سطح ۳۲۰۰ دلار کاهش یافت، مک‌آفی همچنان به پیش‌بینی خود پایبند باقی ماند.

پیشنهاد اخیر وی در عرضه‌ی کارت‌های اعتباری بیت‌کوین را می‌توان تلاشی برای سرعت بخشیدن به گسترش استفاده از این رمزارز در جامعه در نظر گرفت.


منابع:

Crypto Globe

کوینیت