شرکت Kroger قصد دارد پذیرش کارت‌های اعتباری Visa را متوقف کرده و از شبکه‌ی Bitcoin Lightning Network استفاده کند.

Kroger که یک خرده فروش بزرگ آمریکایی است، به پشتیبانی از کارت‌های اعتباری Visa در فروشگاه‌های مواد غذایی و دارو خاتمه می‌دهد. آنتونی پمپلیانو(Anthony Pompliano)، پیشنهاد اتصال سراسری این شرکت به شبکه‌ی لایتنینگ بیت‌کوین را در حساب کاربری توئیترش ارائه کرد.


کارمزد‌های غیرقابل قبول

روز جمعه Kroger اعلام کرد که به دلیل کارمزد‌های بالا، دیگر کارت‌های اعتباری Visa را پذیرش نمی‌کند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای Smith، ۱۳۴ فروشگاه مواد غذایی و دارو را در ۷ ایالت آمریکا شامل می‌گردد و بیش از ۲۰ هزار کارمند دارد.

مایک شولتمن(Mike Schlotman)، مدیر ارشد مالی Kroger اعلام کرد که کارمزد‌های کارت‌های اعتباری Visa نسبت به هر برند تجاری دیگری بیشتر است:



درحقیقت Visa در ماه آوریل کارمزد‌ها را برای پرداخت‌هایی که از طریق کارت‌های اعتباری انجام می‌شوند افزایش داده است.
جایگزین‌ پیشنهادی

در این شرایط، تنها پیشنهاد بررسی جایگزین‌های رمزارزی و گذر از این شرایط دشوار ضروری به‌نظر می‌رسد. آنتونی پمپلیانو بنیانگذار Morgan Creek Digital، در حساب کاربری توئیترش پرسید: «کسی از تیم مدیریتی این شرکت حضور دارد؟»

گروه Morgan Creek Digital برای اتصال Kroger به شبکه‌ی سراسری لایتنینگ(Lightning Network)، با آن‌ها ملاقات می‌کند.

چند ساعت بعد مدیر تولیدات Kroger Digital در پاسخ با ارسال توئیتی، بحثی را آغاز کرد.

سلام Pomp، من مدیر تولیدات Kroger Digital هستم و می‌توانم تایید کنم که Yael برای گفتگو در این زمینه فرد مناسبی است. علاقه دارم در این زمینه گفتگو کنم.

جامعه‌ی ریپل(Ripple)، با ورود به این مبحث آمادگی شبکه‌ی لایتنینگ را مورد سوال قرار دادند و اعلام کردند که XRP جایگزین بهتری است. همچنین شخصی پیشنهاد فروش کارت‌های هدیه‌ی Smith را در BitRefill ارائه کرده است که یقینا راه حل بی‌فایده‌ای را در این مقطع زمانی ارائه می‌کند.


Visa نفوذ خود را از دست می‌دهد

اما این معامله‌ی بزرگی است. Smith پس از Foods Co، دومین برند تجاری است که پذیرش کارت‌های اعتباری Visa را متوقف می‌کند. پیاده‌سازی موفق شبکه‌ی لایتنینگ در این خرده فروشی، می‌تواند موجب گسترش استفاده از این سیستم در برند تجاری Kroger شود.



Kroger بزرگترین زنجیره‌ی سوپرمارکت از نظر درآمد، سومین خرده فروش بزرگ جهان و سومین کارفرمای بزرگ در ایالات متحده‌ی آمریکا است. در دسامبر ۲۰۱۸، ۲,۷۶۵ سوپرمارکت و چند فروشگاه‌ بزرگ را مستقیما و یا از طریق شرکت‌های تابعه مدیریت کرده است.

جامعه‌ی ریپل، سطح بالایی از اطمینان را در Pompliano و Morgan Creek Digital برای عملی کردن این موضوع، انتظار دارد. شرکت Visa نیز باید خود را برای این اتفاق سرزنش کند.

منابع:

Bitcoinist

کوینیت