بیت کوین که در پایان سال 2018 بسیاری از هواداران، تولیدکنندگان و مبادله کنندگانش را ناامید کرده بود، در یک هفته اخیر امید به رونق بازار ارزهای رمزنگاری شده را دوباره زنده کرد.

 به گزارش فوربز قیمت بیت کوین امروز 10 درصد رشد کرد و به بیش از هفت هزار دلار رسیده است.  این میزان رشد برای بیت کوین در یک سال اخیر بی سابقه بوده است. رشد قیمت بیت کوین در حالی رخ داد که  یکی از بزرگترین صرافی های آنلاین جهان یعنی بینانس، با مشکل امنیتی رو به رو شده بود.

نرخ بیت کوین در آغاز سال جاری میلادی چهار هزار دلار بود اما اکنون به 7049 دلار رسیده است. بیت کوین پرچمدار بازار ارزهای مجازی است و همراه با رشد قیمت این ارز رمزنگاری شده، باقی ارز ها از جمله بیت کوین کش، لایت کوین، اتریوم هم طی 24 ساعت گذشته به دو برابر سود رسیده اند.

به نظر می رسد رشد قیمت بیت کوین و ارتفاع تا کانال هفت هزار دلار به دلیل بهبود تمایل بازار و کنترل فنی بازار رخ داده است.

شاخص قدرت نسبی بیت کوین که برای تعریف تحرک درونی بیت کوین استفاده می شود، در هفته جاری در بالاترین میزان از آغاز سال 2018 ایستاده است.

در سال 2017 آگاهی عمومی باعث شد قیمت بیت کوین از کمتر یک هزار دلار به بیش از 20 هزار دلار برسد و این افزایش قیمت در کمتر از 12 ماه ثبت شده است. از آن زمان موسسات مالی یا فروشندگان عمده کمتر برای حمایت از بیت کوین یا سایر ارزهای رمزنگاری شده کاری کرده اند. این در حالی است که قرار است در هفته جاری دو رویداد مهم درباره ارزهای رمزنگاری شده برگزار شود یعنی Blockchain Week NYC و CoinDesk’s Consensus 2019 event. افرادی چون جی کلایتون رییس کمیسیون اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا و اندرو یانگ از امیدواران به ریاست جمهوری این کشور از سخنرانان این رویدادها به شمار می روند.

از سوی دیگر در روز گذشته تحلیل گران بانک سرمایه گذاری کانکورد  اعلام کردند که انتظار دارند نرخ بیت کوین طی 24 ماه آینده افزایش پیدا کند. تحلیل گران  کانکورد می گویند به نظر می رسد در مورد بیت کوین الگویی وجود دارد که هر چهارسال تکرار می شود. این الگو در سال 2011 تا 2015 رخ داده و از سال 2015 تا 2019 هم تکرار شده است.


منبع: وبسایت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران