مدیر عامل بایننس

 

بر اساس آخرین گزارش‌های منتشرشده، مدیرعامل بایننس، با بیش از ۲.۶ میلیارد دلار ثروت خالص، ثروتمندترین فرد در صنعت کریپتو است.

طبق گزارشی از وب‌سایت Caixinglobal، در حالی‌که تعداد میلیاردرهای چین در حال حاضر از مجموع میلیاردرهای آمریکا و هند بیشتر بوده، مدیرعامل بایننس احتمالا از هر فرد دیگری در حوزه کریپتو ثروتمندتر است.

به گزارش کوین تلگراف، چانگ‌پنگ ژائو، بنیان‌گذار صرافی بزرگ بایننس، در آخرین فهرست منتشر شده از سوی مؤسسه تحقیقاتی هورون بالاتر از هم‌بنیان گذار غول ماینینگ ارز دیجیتال یعنی شرکت بیت مین قرار گرفته است. فهرست هورون گلوبال ریچ (Hurun Global Rich List) هر ساله بزرگترین میلیاردرهای جهان را رده‌بندی و در رسانه چینی هورون ریپورت منتشر می‌کند.

در فهرست جدید هورون ریپورت متشکل از ۲,۸۱۶ میلیاردر جهان که در ۲۶ فوریه امسال منتشر شد، شش نفر لحاظ شده‌اند که ثروت‌شان را از بلاک چین و صنعت کریپتو به دست آورده‌اند.


هم‌بنیان‌گذار برکنار شده بیت مین ۱ میلیارد دلار از دست داد

میکری کتواِن ژان، هم‌بنیان‌گذار برکنارشده بیت مین

 

همانند گزارش‌های قبلی مؤسسه تحقیقاتی هورون، فهرست ثروتمندان سال ۲۰۲۰ شامل اسامی شناخته‌شده‌ای در این صنعت است که از بین آنها می‌توان به ژائو (مدیرعامل بایننس)، ژو مینگ شینگ (بنیانگذار اُکی کوین) و کریس لارسن (هم‌بنیانگذار و مدیرعامل سابق ریپل) اشاره کرد.

با این حال، حداقل یک تغییر چشمگیر در آخرین فهرست هورون از میلیاردرهای بلاک چین مشاهده می‌شود. هم‌بنیانگذار برکنار شده بیت مین آقای میکری کتواِن ژان (Micree Ketuan Zhan) که مدت‌های طولانی صدرنشین این فهرست بود، یک پله پایین‌تر از مدیرعامل بایننس قرار گرفت.

در فهرست سالانه قبلی از بزرگترین میلیاردرهای دنیا در سال ۲۰۱۹، آقای ژان با ثروتی حدود ۲٫۷ میلیارد دلار در بین پنج میلیاردر بلاک چین و صنعت کریپتو بالاتر از همه قرار داشت. اما در آخرین فهرست هورون، با ثروت خالص حدود ۱٫۶ میلیارد دلار به رتبه دوم سقوط کرد.

در عین حال بر اساس این فهرست، ثروت مدیرعامل بایننس از ۱٫۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹، به ۲٫۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ رسیده است و او را در رتبه نخست قرار داده است.

شش نفر از ثروتمندترین افراد در حوزه رمزنگاری و بلاک چین در جدیدترین فهرست هورون عبارتند از:

    چانگ پنگ ژائو: مدیرعامل بایننس با ۲٫۶ میلیارد دلار
    میکری ژان کتوان: هم‌بنیانگذار برکنار شده بیت مین با ۱٫۶ میلیارد دلار
    ژو مینگ شینگ: بنیانگذار اکی کوین با ۱٫۴ میلیارد دلار
    کریس لارسن: هم‌بنیانگذار ریپل با ۱٫۳ میلیارد دلار
    لئون لی: بنیانگذار هیوبی با ۱٫۱ میلیارد دلار
    برایان آرمسترانگ: هم‌بنیانگذار و مدیرعامل کوین بیس که یکی از بزرگترین صرافی‌های عمده رمزنگاری در آمریکاست با ۱ میلیارد دلار.

هم‌بنیانگذار بیت مین پس از آنکه به عنوان نماینده قانونی این شرکت در نوامبر ۲۰۱۹ کنار گذاشته شد، در رده‌بندی میلیاردرهای هورون یک پله سقوط کرد. به گزارش کوین تلگراف، جیهان وو بنیانگذار بیت مین، مدیرعامل فعلی این شرکت است و تصمیم اخراج ژان را او گرفت. آقای ژان در ژانویه امسال علنا با اخراجش مخالفت کرد و گفت که آنها با برنامه‌ریزی قبلی برای کاهش ۵۰ درصد از نیروی کار به دلیل هاوینگ بیت کوین که در ماه مه سال ۲۰۲۰ اتفاق خواهد افتاد این کار را ترتیب دادند. وی اظهار داشته است که اقدامات قانونی را علیه سهامداران بیت مین برای بازگرداندن حق او در شرکت آغاز کرده است.

برکناری ژان از بیت مین قبل از آنکه گزارش‌هایی مبنی بر کاهش سهم بازار نرخ هش بیت مین از ۷۵% به ۶۶% در دسامبر ۲۰۱۹ منتشر شود انجام شده بود. از آن سو، مدیرعامل بایننس روز به روز در بین جامعه کریپتو محبوبیت بیشتری پیدا کرد و در صدر جدول فهرست کوین تلگراف متشکل از ۱۰۰ نفر برتر در حوزه کریپتو قرار گرفت. در همین زمان آقای ژائو به دلیل اینکه در تاریخ ۱۹ فوریه سال جاری بدون اطلاع قبلی پلتفرم را به خاطر تعمیر و نگهداری به تعلیق درآورد تا حدودی از محبوبیتش کاسته شد که بعدا ثابت شد واقعا پلتفرم با مشکلات فنی روبه‌رو شده است.

 

منبع: ارز دیجیتال