مدیرعامل ویزا (Visa)، غول پرداخت جهان، در اظهارنظر اخیر خود ضمن «طلای دیجیتال» خواندن بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال دیگر، گفت که در شرکتش در حال همکاری با کیف پول‌ها و صرافی‌هاست تا خدمات خود را در این صنعت گسترش دهد.

به گزارش کریپتونیوز، آلفرد کلی (Alfred Kelly)، مدیرعامل ویزا، در نشست درآمدهای ویزا بخش عمده‌ای از صحبت‌های خود را به ارزهای دیجیتال اختصاص داد. او در بخشی از اظهاراتش تفاوت میان ارزهای دیجیتالی که نماینده یک دارایی جدید مثل بیت‌کوین هستند و ارزهای دیجیتالی مثل استیبل کوین‌ها را که با پشتوانه ارزهای فیات کار می‌کنند بیان کرد و گفت:

    ما تمام ارزهای دیجیتال را به چشم طلای دیجیتال می‌بینیم. آنها به‌طور گسترده به‌عنوان دارایی‌هایی نگه‌داری می‌شوند که در حال حاضر نقش چندانی به‌شکل یک سیستم پرداخت ندارند. استراتژی ما همکاری با کیف پول‌ها و صرافی‌هاست تا از این طریق کاربران‌مان بتوانند ارزهای دیجیتال را با کارت‌های ویزا بخرند یا ارزهای خود را به حساب‌های ویزای خود واریز کنند و با استفاده از آنها خریدهایی با ارزهای رایج انجام دهند.

او در ادامه افزود:

    [اگر] یک ارز دیجیتال خاص به‌عنوان یک ابزار تبادل [مالی] شناخته شود، دلیلی وجود ندارد که ما نتوانیم آن را به شبکه خود اضافه کنیم. این شبکه در حال حاضر حدود ۱۶۰ ارز را پشتیبانی می‌کند.

به‌گفته بسیاری، این صحبت‌های کلی راه را برای پیوستن تمام پروژه‌های ارزهای دیجیتال که حرفی برای گفتن در حوزه پرداخت دارند، باز می‌کند.

او در ارتباط با استیبل کوین‌ها و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی گفت:

    ارزهای دیجیتال ملی و استیبل کوین‌ها نوآوری‌های نوظهور حوزه پرداخت هستند که درست مثل ارزهای فیات می‌توانند در تجارت‌های جهانی مورد استفاده قرار گیرند. ما ارزهای دیجیتال که روی بلاک چین‌های عمومی کار می‌کنند را به‌عنوان شبکه‌های اضافی می‌بینیم و به آنها به چشم بخشی شبکه‌ای از شبکه استراتژی‌هایمان نگاه می‌کنیم. در این حوزه بلامنازع هستیم.

کلی همچنین به ۳۵ توافق همکاری ویزا و شرکت‌هایی که او از آنها با عنوان «پلتفرم‌ها و کیف پول‌های پیشرو» یاد می‌کند هم اشاره کرد. کریپتوداتکام (Crypto.com)، بلاکفای (BlockFi)، فولد (Fold) و بیت پاندا (BitPanda) از جمله این شرکت‌ها بودند. او در ادامه افزود:

    شبکه پیشروی بعدی کسری از آن را دارد.

قیمت بیت کوین در حال حاضر در محدوده ۳۳,۹۸۴ دلار معامله می‌شود و نسبت به ۲۴ ساعت گذشته سقوطی ۵ درصدی را تجربه کرده است.

 

منبع: ارز دیجیتال