طی گزارش محلی، سامسونگ قصد دارد پشتیبانی خود از بلاک چین و کریپتو را در گوشی های گلکسی خود گسترش دهد. طی مقاله ای منتشر شده، چا وان چائول (Chae Won-cheol) مدیر عامل ارشد تیم استراتژی محصول در بخش کسب و کار بی سیم سامسونگ در مقاله ای بیان کرد:

ما در تجربه جدید خود با گسترش تعداد مدل گوشی های گلکسی که از عملکرد بلاکچین پشتیبانی می کنند موانع را کاهش می دهیم. همچنین پس از عرضه محصول در کشور کره، آمریکا و کانادا خدمات خود را گسترش می دهیم.

این غول کره ای در ماه مارس سری گوشی گلکسی S10 را عرضه کرد و یک کیف پول ارز دیجیتال در آن تعبیه شده بود (کیف پول بلاک چین سامسونگ) که کوین ها و کلید خصوصی و عمومی را ذخیره کند. اولین بیانیه در فوریه اعلام شد و همچنین مشخص شد که این دستگاه ذخیره سازی کلید خصوصی خواهد داشت که برای خدمات موبایلی بلاکچینی ایجاد شده است.

علی رغم اینکه پیش از عرضه سری گوشی های جدید عکس بیت کوین در لوگو کیف پول سامسونگ موجود بود اما این کیف پول تنها از اتر و توکن ها ERC20 اتریوم پشتیبانی می کند.

با این حال با توجه به اینکه بیت کوین در تصاویر مشاهده شده است ممکن است پشتیبانی از ارز دیجیتال برتر بعدها اعلام شود.

البته گمانه زنی هایی وجود دارد که استفاده از بلاکچین، ممکن است گسترش و پذیرش آن را بیشتر کند. با توجه به گزارش آخر به نظر می رسد این شرکت تکنولوژی اقدامات بیشتری را برای دستیابی به این هدف انجام می دهد.

وان چائول (Chae Won-cheol) بیان کرد علاوه بر اینکه سری مدل های گلکسی سامسونگ دارای ویژگی های بلاک چین و کریپتو می باشند، این شرکت مشتاق است تا افزایش امنیت و راحتی را از طریق “شناسایی و بر بستر بلاکچین و همچنین ارزهای محلی را با اپراتورهای مخابراتی امکان پذیر سازد.

از دیگر شرکت های تلفن همراه که وارد صنعت کریپتو شده اند می توان گوشی هوشمند اکسدوس 1 از HTC را نام برد. با توجه به رقابت کوچکی که ایجاد شده است، حرکت سامسونگ برای سری گوشی های گلکسی خود می تواند به پیشتازی این شرکت کمک کند.


آیا سامسونگ بلاک چین خود را می سازد؟

می توان گفت این اولین اقدام سامسونگ برای ورود به صنعت بلاک جین نیست. سال گذشته سامسونگ SDS یکی از زیرشاخه های این غول فناوری اعلام کرد که در حال بررسی بلاک چین به منظور ارائه راهکارهای زنجیره تامین است. با این حال، اخیرا طی پستی در سایت مدیوم مشخص شد که سامسونگ در حال توسعه شبکه اصلی بلاک چین عمومی-خصوصی خود بر بستر اتریوم است. این موضوع می‌تواند باعث ایجاد توکن های خود سامسونگ با نام سامسونگ کوین در سال ۲۰۲۰ شود.

در این پست آمده است:

    سامسونگ در حال پیوستن به اقتصاد نوپای توکن ها می‌باشد. طبق گفته منابع، سامسونگ در فکر ایجاد بلاک چین خصوصی خود می‌باشد اما این موضوع هنوز تایید نشده است. این بلاک چین هم چنین می‌تواند در آینده به صورت عمومی یا نوعی بلاک چین دوگانه و ترکیبی از بلاک چین های عمومی و خصوصی تبدیل شود.


منابع:

Cryptoslate

میهن بلاکچین