مایکروسافت و اینتل از سیستم پاداش‌دهی با توکن جدیدی که توسط «اتحادیه تجاری اتریوم» (Enterprise Ethereum Alliance) ایجاد شده، پشتیبانی می‌کنند. گفتنی است که پاداش در این سیستم به شکل توکن اهدا می‌شود.

به گزارش «کوین تلگراف»، اتحادیه تجاری اتریوم که به اختصار EEA نامیده می‌شود، وظیفه ایجاد معیارهای لازم برای نرم‌افزارهای مبتنی بر بلاک چین در کسب‌وکارهای مختلف را عهده‌دار است. این اتحادیه روز گذشته (۱۵ مهر) در بیانیه‌ای ضمن اعلام خبر توسعه سیستم جدیدی در خصوص توکن‌های پاداش، افزود که این سیستم توسط دو غول فناوری دنیا پشتیبانی می‌شود.

EEA ائتلافی است که بیش از ۴۵۰ شرکت تجاری عضو آن هستند و در میان آنها نام‌های بزرگی همچون مایکروسافت، «جی پی مورگان چیس» (JPMorgan Chase)، سانتاندر، «اکسنچر» (Accenture)، آی‌ان‌جی، اینتل و سیسکو دیده می‌شود. توکن‌های جدید EEA با هدف تشویق و پاداش‌دهی به شرکت‌هایی ایجاد شده که بیشترین همکاری را با این ائتلاف دارند.

«مایکل رید» (Michael Reed)، مدیر برنامه بلاک چینی اینتل در صحبت‌هایش با خبرگزاری کوین دسک اعلام کرد که سه نوع توکن در این سیستم تعریف شده‌اند: توکن‌های پاداش، توکن‌های اعتبار و توکن‌های جریمه. او در ادامه می‌افزاید:

    این سیستم را می‌توان در هر ائتلافی برای تشویق به فعالیت‌های گروهی استفاده کرد. ما از این سیستم برای ائتلافی در خصوص توسعه نرم‌افزار [EEA] استفاده می‌کنیم تا به این وسیله انجام فعالیت‌هایی نظیر ویرایش، همکاری در توسعه و اضافه کردن کدها را تشویق کنیم. صد البته در این میان قابلیت اعمال جریمه نیز برای فعالیت‌های منفی وجود دارد. مثلا نبود همکاری، عدم بررسی، عبور از ضرب‌العجل تعیین شده و … می‌تواند در نهایت باعث جریمه شود.

پیش‌تر نیز شاهد انتشار گزارش‌‌هایی مبنی بر استفاده از سیستم‌های مشابه برای اعطای پاداش و هم‌تراز کردن فعالیت‌ها بودیم. «وین» پایتخت اتریش اوایل سال جاری به منظور تحقق برخی از برنامه‌هایش در خصوص تشویق شهروندان به تعامل، به فکر توسعه توکن‌های مبتنی بر بلاک چین افتاد.

این توکن‌ها که «توکن وین» (Vienna Token) نام دارد در ازای ارائه نظرات و پیشنهاد شهروندان در خصوص شهر و استفاده از دوچرخه برای حمل و نقل اعطا خواهد شد. شهروندان می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار مخصوصی توکن‌های خود برای پرداخت هزینه جای پارک و خرید بلیت سینما استفاده کنند.

ماه آگوست (مرداد)، اتحادیه تجاری اتریوم با انتشار گزارشی به تشریح کاربردهای فناوری بلاک چین در مباحث ارتباط از راه دور پرداخت.

در بخشی از این مقاله به راهکارهای مبتنی بر بلاک چین در خصوص تسهیل امور داخلی و تراکنش‌های تجاری پرداخته شده بود.

در این گزارش از سیستم‌های رومینگ تماس‌های تلفنی مبتنی بر بلاک چین، استفاده از بلاک چین در خصوص حفظ حریم شخصی اطلاعات و بکارگیری این فناوری در حوزه پولی و مالی، به‌عنوان کاربردهای بلاک چین در شرکت‌ها یاد شده بود.

 

منبع: ارز دیجیتال