پی‌پال، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های پرداخت بین‌المللی، به طور رسمی از انجمن لیبرا که از ۲۸ عضو پشتیبان تشکیل شده و مدیریت آن نیز بر عهده فیسبوک است، خارج شد.

به نقل از کوین‌تلگراف و به گزارش آژانس خبری فایننشال تایمز در تاریخ ۳ اکتبر (۱۱ مهر)، پی‌پال در جلسه روز پنجشنبه‌ی انجمن لیبرا شرکت نکرد.

پس از حاضر نشدن این شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداخت، سخنگوی آن در روز ۴ اکتبر به کوین‌تلگراف اعلام کرد که پی‌پال به صورت رسمی از این انجمن خارج شده‌ است. او در ادامه افزود:

    ما همچنان از انجمن لیبرا حمایت می‌کنیم و منتظر ادامه گفتگوها در رابطه با راه‌های همکاری در آینده هستیم. فیسبوک یک همراه و شریک استراتژیک دیرینه و ارزشمند برای پی‌پال است و ما همچنان در حد توان خود با فیسبوک همکاری خواهیم کرد و از آن حمایت می‌کنیم.

این اتفاق به شایعه موجود در رابطه با خروج ۳ پشتیبان و حامی دیگر از انجمن لیبرا دامن می‌زند. تایمز به نقل از منبعی آگاه و نزدیک به پی‌پال نقل کرده است:

    به نظر نمی‌رسد که کارهای مقدماتی با قانون‌گذاران خوب پیش رفته باشد. شرکت‌های پرداخت نمی‌خواهند کسب و کار خود را در معرض خطر و نابودی قرار دهند.

بر اساس گزارش‌های پیشین، ۳ شرکت مسترکارت، ویزا و استرایپ نیز دغدغه‌های مشابهی دارند و نگران هستند که لیبرا به روابط آن‌ها با قانون‌گذاران خدشه‌ای وارد نکند.

لیبرا از زمان آغاز به کار خود، با اختلاف نظرهای زیادی با قانون‌گذاران سراسر جهان مواجه شده است و تمام این نگرانی‌های نیز حول یک موضوع می‌چرخند و آن هم این است که این ارز دیجیتال قدرت و تسلط بر پول را از دست دولت‌ها خارج می‌کند.

در هفته جاری، توسعه‌دهندگان لیبرا نقشه راه پیشرفت این ارز دیجیتال را ارائه دادند و اعلام کردند که هر کدام از این نودها در حال بررسی و آزمایش ارتباط با یکدیگر هستند.

 

منبع: ارز دیجیتال